سعیدی رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان گفت: امسال بیش از ۲۰۰ هکتار گلرنگ دراستان کرمان کشت؛ وپیش بینی می‌شود در هر هکتار نزدیک به ۱۰۰ کیلو گل گلرنگ برداشت شود.

سعیدی رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان درگفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، امروز در طی بازدید از مزارع گلرنگ وکلزا، همراه بامدیر جهاد کشاورزی شهرستان کرمان، مدیر زراعت استان، معاونت تولیدات گیاهی استان و هئیت همراه درشهداد گفت:
برداشت گلرنگ از اوایل فروردین ماه در شهرستان کرمان آغاز، و پیش‌بینی می‌شود تا ۱۵ روز آینده ادامه داشته باشد.

اوافزود:گلرنگ یکی از محصولات نسبتا کم آب دانه‌های روغنی است که با توجه به اقلیم بعضی از مناطق استان همکاران توصیه کردند کشت و کار انجام شود.

سعیدی بیان کرد: امسال بالغ بر ۲۰۰ هکتار در استان کرمان کشت گلرنگ صورت گرفت و ارقام متفاوتی نیز دارد؛ ارقام اصلاح شده دراین منطقه کشت شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان تصریح کرد: پیش بینی می‌شود در هر هکتار نزدیک به ۱۰۰ کیلو گل گلرنگ برداشت وبالغ بر ۱ ونیم تن دانه روغنی تولید شود.

او بااشاره به اینکه گلرنگ یکی از محصولات نسبتا سازگار با شرایط اقلیمی منطقه گرمسیر شهداد است، بیان کرد: هم نیاز آبی کم، و هم از نظر اقتصادی به صرفه است  و به کشاورزان توصیه می شود که کشت آن را افزایش دهند.

سعیدی درپایان افزود: در طی چند سال گذشته کشت گلرنگ افزایش داشته و با توجه به میزان محصولی که تولید شده و نیاز آبی کم توسعه پیدا کرده تا هم در امر صادرات و هم در تولید روغن نیاز کشور را برطرف کند.

انتهای پیام /ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار