معاون آموزش دانشگاه خواجه نصیر گفت: اگر دانشجویان کار ضروری در این دانشگاه دارند با رعایت پروتکل‌ها، امکان حضور آنها در دانشگاه فراهم خواهد شد.

علی اشرفی زاده، معاون آموزش و تحصیلات تکمیلی دانشگاه خواجه نصیر الدین طوسی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: تاکنون تلاش کردیم که کلاس‌ها به صورت غیرحضوری و موثر برگزار شود؛ اگرچه این کار ساده نیست. ممکن است در حرف همه بگویند که آموزش غیر حضوری را راه اندازی کردیم، ولی در روند اجرا بسیاری از مشکلات به وجود می‌آیند.

معاون آموزش و تحصیلات تکمیلی دانشگاه خواجه نصیر گفت: روند برگزاری کلاس‌های دانشگاه خواجه نصیر به صورت مجازی با نرخ خیلی بالایی به سمت این می‌رود که صد در صد به صورت الکترونیکی برگزار شود؛ در تلاشیم که کلاس‌ها به صورت برخط باشد. با وجوداین از اعضای هیئت علمی درخواست کرده ایم که به صورت آفلاین نیز محتوا را در اختیار دانشجویان بگذارند.

شیوه برگزاری کلاس‌های دانشجویان دکتری از ابتدای اردیبهشت

اشرفی زاده درباره شیوه برگزاری کلاس‌های دانشجویان دکتری از ابتدای اردیبهشت گفت: در دانشگاه خواجه نصیر کلاس‌های دکتری همچنان غیرحضوری برگزار خواهد شد و اگر دانشجویان کار ضروری در دانشگاه دارند؛ حتما باید در آزمایشگاه و یا سایر قسمت‌های دانشگاه حضور پیدا کنند و با رعایت پروتکل‌هایی که ابلاغ کرده ایم امکان حضور آن‌ها در دانشگاه فراهم خواهد شد.

معاون آموزش و تحصیلات تکمیلی دانشگاه درباره پروتکل‌هایی که این دانشجویان باید رعایت کنند، گفت: دانشجویان باید تست کرونا بدهند، همچنین تمام مکانی از دانشگاه که می‌خواهند در آنجا حضور یابند باید استریل شود و ازدحام هم به وجود نیاید. مقرر هم نشده است که خوابگاه و یا سلف غذاخوری برای این دانشجویان راه اندازی شود.


بیشتر بخوانید: ۱۲۰ استارت‌آپ موفق به ثبت شرکت و جذب سرمایه‌گذار شده‌اند


اشرفی زاده گفت: برای انجام کار‌های پایان نامه و تز دکتری دانشجویان در موارد ضروری می‌توانند در دانشگاه حضور یابند. امکاناتی را هم فراهم کرده ایم تا دسترسی به منابع کتابخانه‌ای راحت‌تر شود و کسانی که دستگاه یا وسیله خاصی احتیاج دارند باید حتما با رعایت پروتکل بهداشتی به دانشگاه مراجعه کنند.

معاون آموزش و تحصیلات تکمیلی دانشگاه افزود: این حضور دانشجویان یک جریان گسترده نخواهد بود بلکه این امکان فقط برای افراد خاص آن هم در شرایط خاص است.

آزمون جامع پایان شهریور برگزار می‌شود

اشرفی زاده درباره زمان برگزاری آزمون جامع دانشجویان دکتری که هر ساله نیمه اردیبهشت برگزار می‌شد؛ گفت: آزمون جامع را به تعویق انداخته و تا آخر شهریور فرصت داده ایم. امیدواریم که آخر شهریور بتوانیم این آزمون را برگزار کنیم.

او در پاسخ به این سوال که آیا امکان برگزاری آزمون پایان ترم به صورت مجازی در این دانشگاه فراهم شده است یا خیر، تصریح کرد: ترجیح ما بر برگزاری آزمون پایان ترم حضوری است، ولی اگر در شرایطی قرار گرفتیم که بایستی ترم جمع بندی شود و امکان برگزاری آزمون حضوری پایان ترم هم وجود نداشت؛ در آن صورت آزمون پایان ترم نمی‌گیریم.

نمره پایان ترم بر اساس فعالیت کلاسی برای دانشجویان خواجه نصیر

اشرفی زاده گفت: از الان به تمام استادان این اطلاعیه را داده ایم که تکلیف، پروژه و آزمون از دانشجویان بگیرند تا استادان بتوانند بر اساس فعالیت کلاسی نمره پایان ترم را بدهند. این شیوه در واقع آخرین تیر ترکش است و اگر هیچ راهکار دیگری وجود نداشت این پیشنهاد عملی می‌شود. به همین دلیل به دانشجویان گفته ایم که در کلاس‌ها، حضور موثر داشته باشند و تکالیف خود را انجام دهند. چرا که ممکن است در صورت بهبود پیدا نکردن شرایط این اقدام را انجام دهیم.

معاون آموزش و تحصیلات تکمیلی دانشگاه درباره ترم تابستان این دانشگاه گفت: هنوز برای این موضوع جمع بندی نکرده ایم، چون اول باید مشخص کنیم که ترم کنونی چه زمانی تمام می‌شود. حدس می‌زنیم که دو تا سه هفته باید ترم را طولانی‌تر کنیم. درباره ترم تابستان منتظر روشن‌تر شدن مسائل موجود هستیم تا بعد از آن تصمیم گیری کنیم.

شرایط حذف ترم تحصیلی بدون احتساب در سنوات

اشرفی زاده در ادامه درباره امکان حذف چند واحد از ترم و حذف ترم گفت: امکان حذف دو ترم را فراهم کرده ایم و دانشجویان کارشناسی تا دو درس را می‌توانند بدون توجه به تعداد واحد خود تا آخر اردیبهشت حذف کنند. برای حذف ترم نیز در حال آماده کردن جزئیات اجرایی آن در سامانه آموزشی دانشگاه هستیم. دانشجویان می‌توانند ترم را حذف بکنند اما هنوز نمی‌توانیم بگوییم که حذف با احتساب سنوات است یا بدون احتساب.

او بیان کرد: بعد از اینکه شرایط عادی شد وضعیت دانشجویان بررسی می‌شود و آن‌هایی که شرایط را داشتند این حذف ترم در سنوات آن‌ها محاسبه نمی‌شود و آن‌هایی که بی دلیل ترم تحصیلی را حذف کردند حذف ترم آن‌ها در سنوات محاسبه می‌شود. دانشجویان بهتر است هوشمندانه و مسئولانه درباره حذف ترم تصمیم بگیرند.

شرایط برگزاری جلسات دفاع پایان نامه

معاون آموزش و تحصیلات تکمیلی دانشگاه  درباره شیوه برگزاری جلسات دفاع ایان نامه دانشجویان تحصیلات تکمیلی گفت: به دانشکده‌ها ابلاغ کرده ایم که تا حد امکان اگر از نظر قانونی الزام و اجباری برای دفاع از پایان نامه دانشجو وجود ندارد؛ دفاع را به تعویق بیندازند تا شرایط بهتر شود و دفاع حضوری برگزار شود اما اگر شرایطی وجود داشته باشد که اضطرار به برگزاری دفاع باشد اجازه دفاع غیرحضوری و مجازی فراهم شده و سامانه ویژه‌ای را برای آن آماده کرده ایم. روند هم به این صورت است که جلسات دفاع ضبط می‌شود و نماینده دانشگاه تمام مسائل را کنترل می‌کند. ولی انجام این دفاع فقط در صورتی انجام می‌شود که دانشجو الزام به دفاع داشته باشد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار