چند راهکار ساده برای پیشگیری از سرقت خودرو و تجهیزات آن

فرمانده انتظامی شهرستان اسدآباد از افزایش سرقت های خودرو و وسایل آن بر اثر بی احتیاطی مردم خبر داد.

چند راهکار ساده برای پیشگیری از سرقت خودرو و تجهیزات آنسرهنگ افشین یاری، فرمانده انتظامی شهرستان اسدآباد در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان با اشاره به آمار روز افزون وقوع سرقت خودرو، وسایل و تجهیزات جانبی آن که بیشتر ناشی از سهل انگاری مالکان است گفت: حتی حرفه ای‌ترین سارقان هم به دنبال سرقت‌های کم دردسرهستندو این سرقت ها بیشتر از بی احتیاطی مالکان انجام می شود.

او افزود: نصب لوازم ایمن و بازدارنده مانندقفل پدال، سوئیچ مخفی و ردیاب باعث می شود سارقان از سرقت خودرو و قطعات آن چشم پوشی کنند.

فرمانده انتظامی شهرستان اسدآباد ادامه داد: پارک خودرو در محل‌های روشن و با دید کافی و دسترسی به دوربین‌های مداربسته‌ی اماکن از مواردی است که از سرقت خودرو و وسایل آن جلوگیری می کند.

سرهنگ یاری اضافه کرد: پارک خودرو در محیط‌های خلوت و تاریک، یا در یک نقطه به مدت طولانی زمینه را برای سرقت از طریق بازکردن قفل ها، بریدن زنجیر، قطع دزدگیر و خنثی کردن سایر تجهیزات ایمنی فراهم می کند.

او با تاکید بر اینکه حیاط منازل، پارکینگ‌های شخصی و عمومی بهترین مکان برای پارک خودروهابه شمار می رود بیان کرد: شهروندان  بایستی از پارک خودروی خود در داخل کوچه‌ها و معابر برای مدت‌های طولانی پرهیز کنند.

فرمانده انتظامی شهرستان اسدآباد ادامه داد: ضروری است هنگام ترک خودرو از جاگذاشتن کیف دستی، رایانه قابل حمل، اسناد، اشیا و لوازم گران قیمت اجتناب کنیم و به هیچ وجه اتومبیل با در‌های باز، شیشه‌های پایین و سوئیچ روی آن را ترک نکینم.

سرهنگ یاری گفت: بی توجهی به خاموش کردن خودرو، برداشتن سوئیچ و قفل کردن درب‌های خودرو هنگام باز و بستن درب پارکینگ موجب وسوسه سارقان می شود.

او افزود: شهروندان در صورت وقوع سرقت خودرو و یا لوازم آن، بلافاصله با فوریت‌های پلیسی۱۱۰تماس گرفته و اطلاعات دقیق از زمان مکان و مشخصات خودرو را ارائه دهند.

انتهای پیام/ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار