قیمت تضمینی خرید گندم از کشاورزان لرستانی هر کیلو ۲۵۰۰ تومان

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی لرستان گفت: قیمت تضمینی خرید گندم از کشاورزان استان هر کیلو ۲۵۰۰ تومان است.

بیرانوند مدیرکل غله و خدمات بازرگانی لرستان در گفتگو باخبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان، اظهارداشت: عملیات خرید تضمینی گندم ودانه‌های روغنی از کشاورزان استان از ابتدای خردادماه امسال از مناطق جنوبی آغاز وتا پایان مهرماه در مناطق شرقی ادامه خواهد داشت.

او افزود: ۵۰ مرکز خرید آماده خرید گندم در سراسر استان هستند تا در کوتاهترین زمان وفاصله بتوانند محصول کشاورزان را تحویل بگیرند ودر صورت نیازهم تعداد این مراکز افزایش داده می‌شوند.

بیرانوند ادامه داد:سیلو‌های دولتی وبخش خصوصی وکارخانجات آرد ومباشران تعاون روستایی در سراسراستان در مناطقی که کشاورزان محصول خود را تحویل می‌دهند حضور دارند.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی لرستان اظهارداشت: قیمت تضمینی خرید گندم هر کیلو از ۱۷۰۰ تومان سال گذشته به ۲۵۰۰ تومان افزایش پیدا کرده است و کلزا هم از ۳۴۴۰ تومان به ۴۶۶۰۲ ریال افزایش پیداکرده است که هزینه کشاورزان بتواند جبران شود وپیش بینی شده است بهای گندم و دانه روغنی کلزا در کوتاهترین زمان به حساب کشاورزان از طریق بانک عامل بانک کشاورزی واریز شود.

او افزود: سال گذشته ۳۰۰ هزارتن گندم خریداری کردیم که با توجه به بارندگی‌های خوبی که داشتیم پیش بینی می‌شودبتوانیم امسال ۴۰۰ هزارتن محصول از کشاورزان خریداری کنیم.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.