نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی گفت:مشکل بیمه بیکاری کارگران زغالسنگ برای یک ماه تعطیلی به کارگروهی سپرده شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، محمدرضا پورابراهیمی، نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی در ستاد استانی مدیریت کرونا گفت: در بحث بیماری کرونا از سویی با سلامت جامعه و شهروندان روبه‌رو هستیم و از سویی بیکاری و اقتصاد جامعه مطرح است.

او با بیان اینکه باید نقطه بهینه مسئله را در نظر داشته باشیم، افزود: ۱۹ هزار نفر در استان کرمان اکنون درخواست بیمه بیکاری داده‌اند و در کشور حدود ۶۰۰ هزار نفر است و آثار و تبعات ناشی از این بخش هم که اثر منفی در کرونا خواهد داشت را باید به شکلی دیده شود.

پورابراهیمی عنوان کرد: سه میلیون واحد صنفی در کشور داریم که شامل بیمه اجباری نیستند و اگر دچار چالش اشتغال شوند برآورد می‌شود ۷ میلیون شغل مستقیم و غیرمستقیم وارد رکود شوند.

او اظهار داشت: مشکل بیمه بیکاری کارگران زغالسنگ برای یک ماه تعطیلی به کارگروهی سپرده شود تا نحوه پرداخت به شکلی باشد که مشکلی برای موضوع مشاغلی سخت و زیان آور این حوزه ایجاد نشود.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی گفت: برای جلوگیری از گسترش بیماری کرونا به ویژه در حاشیه شهر کرمان باید مشکل آبرسانی به آن‌ها رفع شود و مدیریت حاشیه شهر کرمان را در این زمینه داشته باشیم.

او درخواست کرد: تا از اعتبارات ستاد برای آبرسانی به حاشیه شهر کرمان اختصاص داده شود.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار