مسئول بسیج سازندگی استان از تداوم فعالیت واقدامات جهادگران سلامت خراسان جنوبی برای مقابله با کرونا خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ، هنری  مسئول بسیج سازندگی استان گفت: همزمان با ورود ویروس کرونا در کشور و پیشگیری از شیوع این ویروس با به کارگیری تمام امکانات کار ضد عفونی کردن مساجد، اماکن مذهبی و مدارس و همچنین ضدعفونی کردن معابر و اماکن عمومی توسط بیش از ۵۰۰۰ جهادگر استان در قالب ۱۰۰۰ گروه جهادی ۵ نفره از اول اسفند ماه ۹۸ اغاز شده است.

او افزود:  تاکنون ۲ هزار و ۳۶۷ باب مسجد و اماکن مذهبی و مدارس و ۹  هزار و ۴۰۴ نقطه از معابر و اماکن عمومی سطح استان توسط جهادگران  بسیجی ضدعفونی شده است. 

هنری با اشاره به اینکه  یکی از الزامات جهت جلوگیری از انتشار و قطع زنجیره انتقال این ویروس استفاده از ماسک و دستکش و رعایت نکات بهداشتی می‌باشد اظهار کرد:  از این رو تعداد ۵۰۰۰ بسته اقلام بهداشتی و بیش از ۱۸۰ هزار عدد ماسک و دستکش به همراه ۷۱۰۸۶ لیتر مواد ضدعفونی کننده در مناطق محروم استان توزیع شده است.

 مسئول بسیج سازندگی استان ادامه داد: از دیگر اقدامات انجام شده در زمینه اطلاع رسانی به صورت حضوری و آرام سازی مردم و بیان نکات بهداشتی توسط جهادگران به صورت آموزش چهره به چهره تاکنون تعداد ۱۰ هزار و ۵۲۵ نفر به طور کامل آگاه سازی و آموزش دیده اند که در این بین بیش از ۲۸ هزار بروشور آموزشی در بین هم استانی‌های عزیز توزیع شده است.

او با بیان اینکه  تعداد ۴۷۰ دست لباس سرهمی و پرستاری بهمراه ۲۳۸۰ آستر بالشت تحویل بیمارستان‌ها شده است.  گفت: با توجه به ظرفیت گروه‌های جهادی تخصصی در بحث درمان و بهداشت تاکنون از ظرفیت گروه‌های جهادی درمانی و بهداشتی در بیمارستان‌ها استفاده شده و از برپایی ۳۰ ایستگاه تریاژ شهری و روستایی خبرداد. 

هنری اظهار کرد: تا کنون ۶۰۰۰ سبد معیشتی و غذایی با اعتبار ۱ میلیارد تومان از منابع خیرین در مناطق محروم استان توزیع شده است. 

 مسئول بسیج سازندگی استان افزود: در زمینه تولید ماسک و با توجه به ظرفیت کارگاه‌های اقتصاد مقاومتی بسیج سازندگی با همکاری معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان و مراکز بهداشت شهرستان و اخذ مجوز از معاونت غذا ودارو جهت تولید ماسک تاکنون ۱۵۰ خیاط در ۳۳ کارگاه خیاطی تحت حمایت این سازمان مشغول به فعالیت هستند و پس از تولید بسته بندی و بخشی به صورت رایگان در بین مردم مناطق محروم توزیع شده و بخشی با هزینه تمام شده در اختیار مردم استان قرار می‌گیرد.

انتهای پیام / ط آ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.