رزمایش مواسات با نام حضرت بقیه الله(عج) برای کمک به نیازمندان در ماه مبارک رمضان، فعالیت خود را در استان بوشهر آغاز کرد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر،  نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر امروز در مراسم آغاز به کار فعالیت قرارگاه استانی و مردمی رزمایش مواسات گفت: این قرارگاه با نام حضرت بقیه الله(عج) در اجرای فرمایش رهبر معظم انقلاب برای کمک به افراد بی بضاعت در ماه مبارک رمضان فعالیت خود را شروع کرده است.

آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری افزود: آسیب‎های حوزه درمان، محیط زیست، بهداشت و حتی حمله به عرصه‎های بیولوژی یکی از مشکلاتی که به دنبال دارند، ایجاد چالش اقتصادی به اشکال مختلف است.

او ادامه داد: یکی از ابعاد این چالش، مشکل کسب درآمد کسانی است که درآمد روزانه دارند و بیمه بیکاری نیز ندارند.

امام جمعه بوشهر بیان کرد: خود بیماری کرونا یک طرف و تبعات آن نیز طرف دیگر قضیه است که باید به خوبی آن را مدیریت کرد.

صفایی بوشهری، استان بوشهر را یکی از استان‌های موفق در مدیریت بیماری کرونا عنوان کرد و گفت: این مهم با تلاش پزشکان، پرستاران، کادرخدماتی حوزه بیمارستان، حمایت گسترده‌های نیرو‌های مسلح، ستاد اجرایی فرمان امام، اصناف، سازمان صنعت، معدن و تجارت، نهاد‌های تبلیغی حتی حوزه‌های علمیه و گروه‌های مردمی محقق شده است.

او با اشاره به فرارسیدن ماه مبارک رمضان، تاکید کرد: همه نقاط استان باید زیر پوشش حمایت معیشتی قرار گیرد و همان طور که بوشهر در سال‌های اخیر در همه عرصه‌ها پیشگام بوده در این عرصه نیز پیشتاز باشد.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر با اشاره به تشکیل قرارگاه استانی رزمایش مواسات، عنوان کرد: اکنون سپاه، بسیج، دولت همه پای کار آمدند، ولی اگر در استان ساماندهی و برنامه ریزی درست صورت نگیرد این کار بزرگ به نتیجه نمی‌رسد.

صفایی بوشهری جامعه آماری نیازمندان استان را ۱۰۰ تا ۱۲۰ هزار نفر عنوان کرد و افزود: باید با همکاری دستگاه‌های عضو مانند کمیته امداد، بهزیستی، بسیج، سپاه، شورای رسیدگی به امور مساجد و اوقاف، و همچنین هیات‌های مذهبی، شوراها، شهرداری و مساجد، سامانه آماری برای افراد نیازمند حمایت، پیش از ماه رمضان ایجاد شود.

او بیان کرد: با ایجاد این سامانه، می‌توان همیشه برای تامین نیاز این افراد برنامه‌ریزی کرد.

امام جمعه بوشهر، طراحی و مدیریت جذب منابع را نکته مهم دیگری عنوان کرد که باید در سطح‌های ملی و استانی پیگیری شود.

صفایی بوشهری تاکید کرد: سامانه کارآمد و مناسبی نیز برای توزیع کمک‌ها باید طراحی شود تا این کمک‌ها به دست نیازمندان واقعی برسد.

انتهای پیام/ک

 

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.