مدیرکل تامین اجتماعی استان قزوین گفت: مشاغل پرمخاطره که این روزها، تحت تاثیر بیماری کرونا قرار گرفته اند از تمدید مهلت پرداخت حق بیمه کارفرما برخوردارند.

نصیری مدیرکل تامین اجتماعی استان در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، گفت: کارفرمایان ۱۲ حوزه پرمخاطره از جمله زیرساخت‌های گردشگری و رستوران ها، می‌توانند لیست مربوط به حق بیمه کارفرما را که مربوط به اسفند ماه سال گذشته تا فروردین ماه است در فاصله زمانی تیر تا اسفند ماه پرداخت کنند.

نصیری افزود: همچنین کارگاه‌هایی که افراد زیادی در آن شاغلند و تعطیل شده اند در سایت بیمه بیکاری مراجعه و در فرآیندی که به عنوان حوادث غیر مترقبه تعریف شده ثبت نام کنند.

او اضافه کرد: لیستی از طرف وزارتخانه در اختیار ما قرار می‌گیرد و ما هم بررسی می‌کنیم، کسانی که دارای شرایط باشند از سه ماه بیمه بیکاری برخوردار خواهند شد.

نصیری همچنین درباره پرداخت غرامت استعلاجی در مبتلایان به بیماری کرونا گفت: غرامت استعلاجی این افراد صرفا با گواهی پزشک پرداخت می‌شود و نیاز به رفتن به کمیسیون و سایر مراحل اداری نیست.

مدیرکل تامین اجتماعی استان در ادامه با اشاره به انجام برخی خدمات غیر حضور تامین اجتماعی گفت: این خدمات باعث کاهش ۶۰ درصدی مراجعات به بیمه تامین اجتماعی شد.

نصیری افزود: حذف ۵۶۰ هزار پرونده فیزیکی در سال گذشته به کاهش مراجعات در ایام کرونایی بسیار کمک کرد.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار