مدیر مؤسسه ملی آلرژی و بیماری‌های عفونی آمریکا اهمال و سهل انگاری دولت در اجرای محدودیت‌های مقابله با شیوع ویروس کرونا را عامل مرگ بسیاری از شهروندان این کشور دانست.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری هیل، آنتونی فائوچی، مدیر مؤسسه ملی آلرژی و بیماری‌های عفونی آمریکا روز یکشنبه اعلام کرد: در صورتی‌که محدودیت‌ها و طرح فاصله گذاری اجتماعی برای مقابله با شیوع ویروس کرونا از ماه فوریه اجرا می‌شد، می‌توانستیم جان بسیاری از افراد را در این کشور نجات دهیم.

عضو کارگروه ویژه مقابله با ویروس کرونا در کاخ سفید اعلام کرد چنین اقداماتی در آن زمان با مخالفت از سوی مقامات دولت مواجه شد.

فائوچی در مصاحبه‌ای با شبکه خبری سی‌ان‌ان با اشاره به گزارش اخیر روزنامه نیویورک تایمز گفت من و دیگر کارشناسان بخش سلامت در ۲۱ فوریه به این نتیجه رسیدیم که دولت دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا لازم است به منظور کاهش سرعت شیوع ویروس کووید-۱۹ در کشور اقدامات جدی تری را در پیش بگیرد.

رئیس مؤسسه ملی آلرژی و بیماری‌های عفونی آمریکا گفت همانطور که بار‌ها گفته ام اگر روند کند کردن شیوع ویروس کرونا زودتر اجرا می‌شد، جان خیلی‌ها را می‌توانستیم نجات دهیم.

بنا به گزارش ها، شورای امنیت ملی آمریکا در ماه ژانویه اطلاعاتی را در خصوص هشدار درباره شیوع ویروس کرونا در این کشور دریافت کرده است.

همچنین نیویورک تایمز در مطلبی افشا کرد بررسی‌ها نشان می‌دهد که به رئیس‌جمهور ترامپ در مورد احتمال بروز همه‌گیری کرونا هشدار داده شده است، اما اختلافات داخلی، عدم برنامه‌ریزی و توجه وی به منافع خودش منجر به متوقف شدن پاسخگویی مناسب شد.

دکتر کارتر مچر، مشاور ارشد پزشکی در امور بازنشستگان نظامی، در تاریخ ۲۸ ژانویه (هشتم بهمن) با ارسال ایمیلی برای کارشناسان بهداشت و درمان در دولت و دانشگاه‌ها اعلام کرد:شیوع این بیماری غیرقابل تصور است.

کاستی‌های عملکرد ترامپ با شفافیت چشمگیر هر روز با حضور وی در کنفرانس‌های خبری در کاخ سفید بیش از پیش آشکار می‌شود. اما ده‌ها مصاحبه با مقامات فعلی و سابق و بررسی ایمیل‌ها و سوابق دیگر بسیاری از جزئیات قبلاً گزارش نشده و تصویری کامل از ریشه‌ها و میزان واکنش نشان‌دهنده قصور وی در مقابله با شیوع این ویروس است.

دفتر شورای امنیت ملی که مسئولیت ردیابی همه‌گیری‌ها را بر عهده داشت، اوایل ژانویه گزارش‌های اطلاعاتی را دریافت کرد که پیش‌بینی شیوع ویروس به آمریکا را داشت، و طی چند هفته گزینه‌هایی مانند نگه داشتن آمریکایی‌ها در خانه و تعطیل کردن شهر‌هایی به اندازه شیکاگو را در دست اقدام داشت. اما آقای ترامپ تا ماه مارس (اسفند) از چنین اقداماتی اجتناب می‌کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار