استاندار کرمانشاه گفت: امروز نیز درگیر نبرد سختی هستیم و علاوه بر مبارزه با کرونا در جنگ اقتصادی و تحریم‌های ظالمانه نیز وظیفه حل مشکلات مردم را داریم.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،  هوشنگ بازوند امروز در جلسه قرارگاه مواسات و همدلی که در راستای لبیک به فرمایش مقام معظم رهبری به ریاست آیت‌الله علما نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه در استانداری برگزار شد، روزهای سخت کرونایی را یادآور همدلی مردم در ایام جبهه و جنگ تحمیلی دانست.

او اضافه کرد: در زمان جنگ تحمیلی بخشی از مردم عزیز در جبهه در حال نبرد بودند و عده‌ای نیز در پشت جبهه در راستای حمایت از آن‌ها فعالیت می‌کردند، شرایط فعلی ما در مقابله همزمان با کرونا و تحریم‌های اقتصادی خاطرات آن دوران را برای همه ما زنده می‌کند.

استاندار کرمانشاه ادامه داد: امروز نیز درگیر نبرد سختی هستیم و علاوه بر مبارزه با کرونا در جنگ اقتصادی و تحریم‌های ظالمانه نیز وظیفه حل مشکلات مردم را داریم و با همدلی، عزم راسخ و‌ تلاش و کوشش مردم می توانیم مشکلات پیش رو را حل کنیم.

او بیان  کرد: امیدواریم با حضور فعال و مستمر در پویش همدلی به هر شکل ممکن با مشکلات موجود مقابله کرد و آن را از پیش رو برداریم و یک خاطره خوب در ذهن‌ها باقی بگذریم.

بازوند با درخواست از کسانی که توان مالی مناسبی دارند، گفت: از کسانی که توان مالی خوبی دارند می‌خواهم که به یاری اقشار کمتر برخوردار شتافته و در حد توان خود در امر یاری‌رسانی کمک کنند و همچنین از کارمند‌های بخش‌های دولتی نیز می‌خواهیم به صورت خودجوش و اختیاری بخشی از حقوق خود را به حمایت از اقشار کم‌برخوردار اختصاص بدهند.

این مقام عالی دولت دراستان کرمانشاه با پیش قدم شدن در طرح ارائه شده توسط خود، گفت: به همین منظور ما حقوق پنج روز خود را برای مشارکت در این طرح اختصاص می‌دهیم و امیدواریم هر یک از کارمندان بخش دولتی نیز در حد توان خود در این طرح شرکت کنند.

بازوند با اشاره به اهمیت مشارکت اصناف در این طرح، بیان کرد: انتظار می‌رود اصناف به صورت خودجوش‌، اقشار کم‌برخوردار صنف خود را شناسایی کرده و در راستای پویش‌های همدلی، اسباب حمایت از آن‌ها را با استفاده از توان مالی اقشار برخوردار فراهم کنند، به این ترتیب گام موثری در راستایی همدلی و مساوات برداشته خواهد شد.

او با توصیف اهمیت مساجد در راستای ایجاد این همدلی، اظهار داشت: انتظار می‌رود مساجد با هماهنگی هیأت امنا، روحانیون و پایگاه‌های بسیج همانند قبل در این طرح نیز فعال بوده و در راستای کمک به اقشار ضعیف گام بردارند در کنار این اقشار انتظار می‌رود کارفرمایان و دستگاه اجرایی نیز تمام توان در ایجاد همدلی گام بردارند.

استاندار کرمانشاه در پایان با تبیین نقش سمن‌ها و انجمن‌های مردم نهاد نیز، یادآور شد: نهادهای همچون بهزیستی و کمیته امداد اختیار لازم برای جمع‌آوری کمک‌های مردم را داشته و شماره حسابی نیز در این راستا معرفی کرده‌اند و از طرف دیگر نقش سمن‌ها و انجمن‌های مردم نهاد نیز این است که در راستای هدایت مردم در این طرح گام بردارند.

انتهای  پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.