ابزار پیشگیری از کرونا در متوسطه حرفه‌ای نوآوران سنندج برای نخستین بار در جهان ساخته شد.

ساخت ابزار کاربردی در کاهش بحران کرونابه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، خلیل رنجبر رئیس آموزش وپرورش استثنایی کردستان با اعلام خبر ابداع ابزاری کاربردی در کاهش بحران کرونا گفت: برای نخستین بار در جهان طراحی و ساخت این ابزار با خلاقیت عوامل اجرایی متوسطه پسرانه نوآوران سنندج در فضای کارگاهی کاملاً ایزوله به منظور پیشگیری از شیوع ویروس کرونا و عدم تماس دست با سطوح آلوده انجام گرفته است.

رنجبر با بیان اینکه این ابزار حافظ محیط زیست ودوست دار طبیعت است، عنوان کرد: این وسیله با قابلیت چربی زدایی بالا، ضد عفونی شدن راحت و عدم تکثیر باکتری و ویروس روی سطح آن کاربردی ومناسب در مبارزه با گسترش ویروس کرونا می‌باشد.

وی عنوان کرد: هزینه‌ای ۱۵۰ هزار ریالی ساخت هر عدد از این ابزار به شکل جاسوئیچی معادل یک بیستم هزینه خرید نمونه آمریکایی آن است و نسبت به آن سبک‌تر، نارسا و با قابلیت ضدعفونی راحت‌تر می‌باشد.

رئیس آموزش وپرورش استثنایی کردستان اظهار داشت: این ابداع ساخته شده با رزین اپوکسی در هنگام استفاده از خود پردازها، دستگاه‌های خرید وپوز، دستگیره، درب وکلید‌های آسانسور، درب اتومبیل، پمپ بنزین‌ها و مکان‌های که بیشترین احتمال شیوع ویروس کرونا ممکن است در آن‌ها اتفاق بیفتد کاربرد دارد.

رنجبر گفت: این وسیله باعث تسهیل دسترسی معلولین جسمی حرکتی می‌گردد و در صورت تأمین اعتبار و حمایت ارگان‌های ذیربط مرحله‌ای بعدی تولید این جاسوئیچی با مشارکت دانش آموزان با نیاز‌های ویژه متوسطه نوآوران و در کارگاه‌های خانگی انجام می‌پذیرد.

وی افزود: دوره آموزشی رزین چوب برای نخستین بار در استان به صورت کارگاهی برای ۵۲ نفر از دانش آموز ان با نیاز ویژه ذهنی متوسطه حرفه‌ای وپیش حرفه‌ای نوآوران بهمن ماه سال گذشته برگزار شد.

رنجبر ادامه داد: مراحل اولیه ثبت خلاقیت نوآورانه آقایان اقبال خانی وزاهد زارع مدیر ومعاون اجرایی مدرسه مذکور در پارک وعلم وفن آوری سنندج با عنوان اختراع ابزاری جهت عدم تماس دست با سطوح آلوده (پیشگیری از کرونا) انجام گرفته است.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.