یک شرکت در جمهوری چک، ماسکی را تولید کرده که موجب به‌دام افتادن ذرات ویروس و از بین رفتن آن‌ها می‌شود.

به گزارش خبرنگار حوزه فناوری گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، این روز‌ها با شیوع ویروس کرونا در نقاط مختلف دنیا، استفاده از ماسک برای جلوگیری از ابتلا به این بیماری در بین مردم رایج شده است. تحقیقات نشان می‌دهد بهترین ماسکی که می‌تواند از ورود ویروس‌ها به بدن جلوگیری کند، ماسک نانو است.

ماسک نانو به دلیل دارا بودن لایه نانو الیاف علاوه بر لایه‌های فیلتر دیگر، توانایی بالایی در جلوگیری از ورود آلاینده‌ها و ذرات معلق در هوا به بدن را دارند.

اما نکته قابل تامل در این ماسک ها این است که ماسک های نانویی جلوی ورود ویروس ها به بدن را می‌گیرند و نمی‌گذارند این ویروس ها و یا ذرات معلق ناشی از آلودگی هوا به بدن فرد نفوذ کند. با این وجود این ویروس ها در خود ماسک باقی می‌مانند. به تازگی در کشور چک یک ماسک تولید شده که علاوه بر اینکه نمی‌گذارد ویروس به بدن فرد نفوذ کند بلکه ویروس ها را با ترکیبات خاص موجود در خود از بین می برد.

یک شرکت در جمهوری چک، ماسکی را تولید می‌کند که حاوی نانوالیاف و نانوذرات اکسید مس است. نانوالیاف موجب به‌دام افتادن ذرات ویروس و نانوذرات اکسیدمس موجب از بین رفتن آن‌ها می‌شود.

شرکت رسپیلون (Respilon) با استفاده از نانوالیاف، ماسک صورت تولید می‌کند که قادر به از بین بردن ویروس کرونا است. این شرکت که در شهر برنو در جمهوری چک واقع است، برای تولید این ماسک‌ها از ترکیب نانوالیاف و نانوذرات اکسیدمس استفاده می‌کند.


بیشتر بخوانید: راهکاری عجیب برای فرار از کرونا؛ سفر به سیاره سرخ قوت می‌گیرد


ماسک‌های صورت معمولا برای جلوگیری از گسترش عوامل بیماری‌زا استفاده می‌شوند، اما این شرکت ماسکی تولید کرده که قادر است ویروس‌ها را به دام انداخته و از بین ببرد. در این محصول از نانوالیاف استفاده شده که مانع از ورود پاتوژن‌ها در ماسک می‌شود. در کنار نانوالیاف، از یک لایه نانوذرات اکسید مس نیز استفاده می‌شود که بسیار فعال بوده و می‌تواند ویروس‌ها از جمله ویروس کرونا را از بین ببرد.

رومن زیما، از مدیران شرکت رسپیلون می‌گوید: به لطف استفاده از نانوالیاف و نانوذرات اکسید مس، این ماسک می‌تواند برای مقابله با ویروس کرونا استفاده شود. این ماسک در حال حاضر در موسسه‌های دولتی و بیمارستان‌ها استفاده می‌شود.

تولید این ماسک از اواخر ماه آوریل شروع شده و در حال حاضر وارد بازار شده است. این شرکت ماسک‌ها را در دو مدل مختلف ارائه می‌دهد. ماسک‌ها را می‌توان تا ۲۴ ساعت مورد استفاده قرار داد، اما استفاده مستمر از آن توصیه نمی‌شود. اگر یک تا سه ساعت در روز از این ماسک استفاده شود، تا یک هفته می‌توان آن را مورد استفاده قرار داد.

در حال حاضر، جمهوری چک با کمبود ماسک استاندارد روب i رو است. زندانیان در جمهوری چک برای تولید ماسک به کار گرفته شده‌اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۷ ۲۵ فروردين ۱۳۹۹
شرکت های دانش بنیان ایرانی هم باید چنین ماسک های پیشرفته ای برای مردم ایران تولید کنند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۴ ۲۵ فروردين ۱۳۹۹
بهترين ماسك ماسكيه كه بيشترين فاصله رو از سوراخهاي دماغ داشته باشه و رطوبت ماسك به هيچ وجه من الوجوه به سوراخهاي دماغ نخوره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۴ ۲۵ فروردين ۱۳۹۹
ماسك = قاتل كرونا
آخرین اخبار