عضو هیات مدیره انجمن صنفی رانندگان اتوبوس برون شهری کرمانشاه وضعیت معیشتی و اقتصادی نزدیک به ۲۳۰۰ راننده ناوگان حمل و نقل برون شهری را به دنبال شیوع کرونا نامناسب عنوان کرد.

به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،کوروش محمدی عضو هیات مدیره انجمن صنفی رانندگان اتوبوس برون شهری کرمانشاه رانندگان حمل و نقل مسافری برون شهری را گروهی دانست که بیشترین آسیب را از شیوع کرونا دیدند و گفت : وضعیت معیشتی و اقتصادی رانندگان مسافری بسیار نامناسب است و هیچ حمایتی برای آن‌ها در نظر گرفته نشده است.

او از فعالیت ۲۳۰۰ راننده ناوگان حمل و نقل مسافری برون شهری در کرمانشاه یاد کرد که ۴۵۰ نفر آن‌ها مربوط به اتوبوس است و گفت : بسیاری از این راننده‌ها روزمرد هستند و اگر سرویس نداشته باشند، مالک خودرو پرداختی به آن‌ها ندارد.

عضو هیات مدیره انجمن صنفی رانندگان اتوبوس برون شهری کرمانشاه گفت: افرادی که مالک اتوبوس هستند نیز عمدتا خودروی خود را به صورت لیزینگی خریداری کرده اند و برخی از آن‌ها ۱۰ میلیون تومان در ماه قسط می‌پردازند.

عضو هیات مدیره انجمن صنفی رانندگان اتوبوس برون شهری کرمانشاه حمایت از رانندگان در چنین شرایطی را ضروری دانست و افزود: متاسفانه رانندگان، چون کارفرما ندارند مشمول بیمه بیکاری نمی‌شوند و تقاضا داریم فکری به حال این موضوع شود.

محمدی خواستار تنفس سه ماهه حق بیمه تامین اجتماعی رانندگان شد و ادامه داد: این درخواست را به صورت کشوری مطرح کردیم، زیرا مبلغ حق بیمه نیز نسبت به سال گذشته افزایش قابل توجهی داشته و به ۳۸۶ هزار تومان رسیده است.

او گفت: پرداخت تسهیلات کم بهره نیز می‌تواند در این چند ماه به رانندگان کمک کند .

 

 

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.