بارش و سیلاب اخیر در خراسان رضوی باعث مسدود شدن تعدادی از محور‌ها و اختلال در خطوط مخابراتی درگز و کلات شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، شایان فرمدیرکل مدیریت بحران خراسان رضوی گفت: باتوجه به گزارش‌های ارائه شده خسارت‌ها در شهرستان‌های جوین، داورزن وسبزوار بیشتر است.
 
او افزود:به دلیل سیلاب در روستای بهانگر در شهرستان داورزن حدود ۲۵ خانوار از ۴۶ خانوار این روستا به روستای دیگری منتقل شدند و نیرو‌های هلال احمر برای ارائه خدمات وچادر‌های مورد نیاز در منطقه مستقر شدند.

سیلاب بی سابقه در بهانگر داورزن

جاری شدن سیلاب و بارش شدید باران در برخی از شهرستان‌های استان منجر به رعب و وحشت مردم روستا‌های در معرض سیلاب شد و شدت این سیلاب آن قدر زیاد بود که برای ساعاتی جاده‌های محور سبزوار – شاهرود و سبزوار – جغتای به دلیل آب گرفتگی مسدود شد.

یکی از اهالی روستای بهانگر شهرستان داورزن می‌گوید: ارتفاع آب در رودخانه به طور بی سابقه‌ای افزایش یافت و این اتفاق عجیب آن قدر غافلگیرانه بود که هیچ کس فکر نمی‌کرد سطح آب تا این اندازه بالا بیاید که از دیوار ساحلی بالا برود و خودرو‌های پارک شده را با خود ببرد.

پس از انتشار فیلم سیل ویرانگر در روستای بهانگر در فضای مجازی از صبح دیروز گروه‌های مردمی از شهرستان سبزوار برای کمک رسانی و تامین بخشی از اقلام مورد نیاز به این روستا اعزام شدند.

خسارت به ۷۲ محور شهری و روستایی

حسن عابدی پور رئیس راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سبزوار اظهار کرد: مجموع طول محور‌های آسیب دیده در حوزه این شهرستان، حدود ۸۰۰ کیلومتر است و بیشتر خسارت‌ها در پل ها، آب نما‌ها و بدنه راه‌ها بوده است.

او همچنین درخصوص بازگشایی محور سبزوار – شاهرود، گفت: این محور به دلیل جاری شدن سیلاب و بارش شدید باران مسدود شده بود، اما لاین شمالی و جنوبی این محور بازگشایی شد.

سیدآبادی رئیس راهداری و حمل و نقل جاده‌ای جغتای نیز گفت: مسیر جغتای – سبزوار با تلاش نیرو‌های این نهاد بازگشایی شده وامکان تردد خودرو‌ها فراهم است.
 
بارش‌ و سیلاب اخیر باعث چه خسارات و حوادثی در خراسان رضوی شد؟

تقاضا برای اعزام تیم‌های ستاد مدیریت بحران کشور به روستا‌های سیل زده

سبحانی فر، نماینده سبزوار در مجلس نیز گفت: مدیرعامل آب منطقه‌ای استان برای بررسی وضعیت در شهرستان سبزوار حضور یافته است، زیرا در پی بارش‌ها دو سد مهم کمایستان و یام در شهرستان‌های جغتای و جوین سرریز شدند و بازدید‌های میدانی از این دو سد انجام شده است.

او ادامه داد: از رئیس سازمان مدیریت بحران کشور به صورت مکتوب درخواست شد که تیم‌هایی را برای بررسی میزان خسارت به این شهرستان اعزام کنند.

تکذیب یک شایعه

محبی فر فرماندار جغتای هم گفت: سد کمایستان جغتای مشکلی ندارد ومردم به شایعات توجهی نکنند و اخبار موثق را از طریق رسانه‌های معتبر دنبال کنند.
 
شایعاتی مبنی بر شکسته شدن سد کمایستان در جغتای منتشر شده که باعث رعب و وحشت مردم روستا‌های پایین سد شده بود.
 

قطع تلفن همراه و اینترنت در کلات و درگز

مهدی ناصری فرماندار کلات گفت: در اثر جاری شدن سیل شب یک شنبه، بخشی از خطوط فیبر نوری در مسیر قوچان - درگز آسیب دیده که موجب قطع شبکه دیتا، اینترنت تلفن همراه و ثابت در شهرستان کلات شده است.

علی فراهی فرماندار درگز نیز گفت:خطوط تلفن همراه و اینترنت تلفن ثابت در این شهرستان قطع شده و ارتباط تلفن ثابت نیز به سختی و با محدودیت برقرار می‌شود. این اختلال مربوط به وقوع سیل در مسیر خطوط فیبر نوری شهرستان قوچان است.

قطعی آب ۷ روستا درخوشاب و نیشابور

اسماعیل نیا مدیر آبفای روستایی خوشاب نیز گفت: لوله آب اصلی مجتمع آب رسانی بینالود به روستا‌های شهرستان خوشاب و نیشابور در مسیر راه هنگام اجرای یکی از طرح‌های شرکت گاز شکسته شده بود و به علت جاری شدن سیلاب فرصتی برای ترمیم لوله‌ها نشد.

او ادامه داد: تا اطلاع ثانوی آب سه روستا از سمت خوشاب و چهار روستا از سمت نیشابور قطع خواهد بود.

خسارت ۵۰۰ میلیونی سیلاب‌ها به محور‌های روستایی قوچان

عفتی رئیس راهداری وحمل ونقل جاده‌ای قوچان گفت:براثربارش‌های شدید و جاری شدن سیل در محور‌های روستایی قوچان، بیش از ۵۰۰ میلیون تومان خسارت به راه‌های روستایی واردشد.

بارش‌ و سیلاب اخیر باعث چه خسارات و حوادثی در خراسان رضوی شد؟

سد فریمان سر ریز شد

صفایی فرماندار فریمان گفت:بارش‌های شدید باران سد فریمان را سرریز کرد و برای مدیریت بارش‌ها دریچه‌های تخلیه آن باز شد.

سیلاب مسیر نیشابور به کاشمر را مسدود کرد

مفیدی فر رئیس راهداری و حمل و نقل جاده‌ای نیشابور گفت:ادامه بارندگی‌های شدید طی چند روز گذشته در نیشابور منجر به مسدود شدن محور نیشابور به کاشمر شد.

تخلیه روستای ده حلاج

همچنین در پی بارندگی‌های شدید و وقوع سیلاب چند روزه در کال دهنو و احتمال ریزش دیوار در محدوده روستای ده حلاج بنا به دستور شهردار نیشابور گروه‌های آتش نشانی برای هشدار تخلیه در این روستا حضور یافتند.

خسارت بارندگی در بردسکن

مهمیز مدیر جهاد کشاورزی بردسکن گفت:۴۰۰ میلیارد ریال خسارت به مزارع و باغ‌های این شهرستان براثر بارندگی و جاری شدن سیل وارد شد.

یوسفیان رئیس راهداری وحمل ونقل جاده‌ای بردسکن گفت: بارندگی‌های اخیر ۲۰ میلیارد ریال خسارت به راه‌ها وابنیه فنی در محور‌های مختلف این شهرستان وارد کرد.

سرگرد احمدی جانشین فرمانده پلیس راه بردسکن گفت: محور ترانزیتی بردسکن به طبس کیلومتر ۳۵ آب نمای کال دهان قلعه که براثر وقوع سیل مسدود شده بود پس از تلاش ۹ ساعته راهداران بازگشایی شد.

شایان ذکر است: محور خواف- سلامی و تایباد- باخرز پس از سیلاب دیروز بسته شد.

 


انتهای پیام//م.م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.