از ارائه خدمات به عشایری که زودتر از موعد مقرر به مناطق ییلاقی کوچ کنند، معذور هستیم.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج، از ابتدای فروردین ماه امسال مسئولان تاریخ کوچ را در صورت برطرف شدن ویروس کرونا ۲۰ تا ۲۵ اردیبهشت ماه اعلام کردند این در حالی است که برخی خانواده های عشایری بدون توجه به این تاریخ کوچ به مناطق ییلاقی را آغاز کردند .

بهمن آزادی مدیرکل امور عشایر این استان با اشاره به بارش های  ۴۸ ساعت گذشته در استان گفت: در مناطق قشلاقی هیچ گونه خسارتی متوجه جامعه عشایری نشده است.
 
بهمن آزادی افزود: تعداد از خانوار‌های عشایری خارج از برنامه و تقویم کوچ به صورت غیر قانونی از مناطق قشلاق به ییلاق کوچ کرده‌اند به همین دلیل آنها در مسیر کوچ با باران های سیل آسا مواجه و دچار خسارت شدند.
 
او بیان کرد: به صورت مستمر از طریق رسانه‌ها از جامعه عشایری درخواست کردیم که از کوچ زودهنگام خودداری کرده و طبق تقویم زمان کوچ ۲۰ تا ۲۵ اردیبهشت ماه بوده و به دلیل بیماری کرونا امکان تمدید این زمان نیز وجود دارد.
 
مدیرکل امور عشایر کهگیلویه و بویراحمد افزود: از ارائه خدمات به عشایری که زودتر از موعد مقرر به مناطق ییلاقی کوچ می‌کنند، معذور هستیم و بعد از زمان کوچ به بازگشایی راه‌ها، آبرسانی و تامین مایحتاج آنان از جمله آرد اقدام می‌کنیم.
 
آزادی بیان کرد: طبق بررسی‌های میدانی و مکاتبه‌های انجام شده با مراکز بهداشتی و درمانی تاکنون در جامعه عشایری مورد مبتلا به کرونا مشاهده نشد ولی ما در این مناظق اقلام بهداشتی از جمله الکل، ژل و ماسک توزیع کردیم.
 
انتهای پیام/س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.