مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کردستان از برگزاری کارگاه‌های هنری مجازی با موضوع «شکست ویروس کرونا» و «درخانه ماندن» در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کردستان خبر داد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ،سهیلا شیخی، مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کردستان، گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا و تعطیلی مراکز فرهنگی ـ هنری کانون کارگاه‌های مجازی در راستای اهداف پیک امید مجازی و فعالیت‌های کانون کار خود را از ۱۲ اسفندماه با حضور اعضای نوجوان آغاز کرد.

او افزود: برپایی کارگاه انجمن فیلمسازی کلاکت، عکاسی، کارتون، پویانمایی از جمله کارگاه‌های مجازی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کردستان در طول ایام قرنطینه برگزار شد.

شیخی بیان کرد: در کارگاه مجازی عکاسی از اعضا خواسته شد تا از کتاب‌هایی که در منزل دارند عکاسی کرده و در گروه به اشتراک بگذارند تا هم معرفی کتاب صورت گیرد و هم عکاسی چیدمان با موضوع کتاب نیز انجام شود، این کارگاه در جلسات مختلف با حضور کلیه اعضا برگزار شد که در پایان هر جلسه کلیپی از آثار اعضا تهیه و در گروه به اشتراک گذاشتند این کارگاه با هدف آشنایی با هنر عکاسی برگزار شد.

او با اشاره به اینکه کارگاه مجازی کارتون نیز از دیگر کارگاه‌هایی برگزاری در این ایام بود، بیان کرد: با توجه به شرایط فعلی و شیوع ویروس کرونا از اعضا خواسته شد تا طرح‌های کارتونی مناسب این ایام و در رابطه با ویروس کرونا و شکست این ویروس را اجراکنند که بعد از به اشتراک گذاشتن آثار و جمع بندی‌های نهایی به صورت یک کلیپ به گروه ارسال شد.

شیخی به کارگاه پویانمایی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کردستان برای اعضا اشاره و اعلام کرد: در مرحله اول اعضا باید طراحی کاراکتر و طراحی شخصیت ویروس کرونا را انجام می‌دادند و در مرحله دوم مروری بر تکنیک‌های استاپ موشن، نرم‌افزار استاپ موشن جهت استفاده در گوشی برای اعضا ارسال شد و از آن‌ها خواسته شد تا با وسایل ساده‌ای که در اختیار دارند (مانند اسباب‌بازی، لوازم التحریر، وسایل منزل و...) یک تمرین استاپ موشن را انجام دهند.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کردستان یادآور شد: این کارگاه با نوشتن ایده و داستان با موضوعات «شکست ویروس کرونا» و «درخانه ماندن» جهت تولید انیمیشن با تکنیک استاپ موشن، بررسی ایده‌ها و داستان‌های نوشته شده اعضا و تکمیل نوشته‌ها ادامه پیدا کرد که پس به نتیجه رسیدن جلسات متعدد کارگاه ایده‌ها و کار‌های انجام شده به اشتراک گذاشته شد و در مورد آن‌ها به بحث پرداختند.

انتهای پیام/م

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.