۱۵۰ هکتار از اراضی لرستان به کشت گیاهان دارویی اختصاص می یابد

رییس سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: امسال ۱۵۰ هکتار از اراضی کشاورزی این استان به توسعه و کشت گیاهان دارویی اختصاص می‌یابد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان، عبدالرضا بازدار رییس سازمان جهاد کشاورزی لرستان اظهار داشت:توسعه و اجرای کشت گیاهان دارویی به میزان ۵۰۰ هکتار طی یک برنامه سه ساله در دستور کار قرار دارد.

او افزود: همچنین احداث و ایجاد باغات تمام صنعتی، توسعه کشت بافت در سطح ۵۰ هکتار با مشارکت سازمان جهاد کشاورزی و بانک کشاورزی استان در مجتمع کشت و صنعت، عملیات توسعه گلخانه‌های جدید با توجه به تعهدات گذشته در سطح ۲۵ هکتار از دیگر اقدامات سازمان جهاد کشاورزی لرستان خواهد بود.

بازدار ادامه داد: توسعه باغات، تولید ملکه و زنبورداری به عنوان تنها مرکز اصلاح نژاد تولید و تکثیر ملکه در استان، اصلاح نژاد دام سبک و تولید نژاد‌های دو منظوره ترکیب جدید گوسفندی لری یا گونه‌های بومی با گونه‌های جدید اصلاح نژاد شده رومانوف عملیاتی و اجرا خواهند شد.

او  گفت: عرضه تولید و عرضه نهال‌های اصلاح شده منطبق با شرایط محیطی و سازگاری منطقه در جهت توسعه اقتصاد استان از جمله نمونه‌هایی مثل انجیر استهبان ظرفیت خوبی برای اشتغال استان است.

به گفته رییس سازمان جهاد کشاورزی لرستان مجتمع بزرگ کشت و صنعت فجر صفا ظرفیتی بی نظیر برای تولید، اشتغال و تحقق شعار جهش تولید و اقتصاد مقاومتی در لرستان می‌باشد.

بازدار با تاکید بر تحقق شعار سال (جهش تولید)، نقش کشت صنعت فجر صفا لرستان در تحقق این مهم و عملیاتی نمودن برنامه‌های اقتصاد مقاومتی را بسیار مهم برشمرد.

رییس سازمان جهادکشاورزی لرستان ادامه داد: این مجموعه باید با استفاده از تمامی ظرفیت‌های بالقوه و بالفعل، در جهت پویایی اقتصاد استان و افزایش بهره‌وری در سال جهش تولید با همکاری سازمان جهاد کشاورزی استان و مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی استان، گام‌های موثری را بردارد.

او اظهارداشت: زنجیره تولید گوشت قرمز با تاکید بر دام سبک و گوسفندی که برای تکمیل این زنجیره برنامه احداث کشتارگاه صنعتی دام و احداث کارخانه خوراک دام از اولویت‌های مهم کشت صنعت فجر صفا لرستان می‌باشد.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار