باشیوع ویروس کرونا دربیشتر کشور‌ها همه رقابت‌های باشگاهی لغوشده است ودر مدت حدودا دوماه که ازاین ماجرا می گذرد هنوز تصمیمی بر برگزاری یا برگزار نشدن لیگ‌ها ازهیچ نهادی اتخاذ نشده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران  جوان از تبریز، باشیوع ویروس کرونا در بیشتر کشور‌ها، همه رقابت‌های باشگاهی لغو شده است و در مدت حدودا دو ماه که از این ماجرا می گذرد، هنوز تصمیمی بر برگزاری یا برگزار نشدن لیگ‌ها ازهیچ نهادی اتخاذنشده است.

این درحالی است که در بیشتر کشور‌ها، همه لیگ‌ها تعطیل بوده و حتی مهمترین رقابت ورزشی در سال ۲۰۲۰ که المپیک توکیو بود و برگزاری آن به سال ۲۰۲۱، تغییرکرد.

اما در بوندس لیگای آلمان بیشتر تیم‌ها، تمرینات خود را آغاز کرده اند و حتی درکشور بلاروس، مسابقات ورزشی با حضور تماشاگران برگزار می شود.

در این راستا، در کشور ما هم، برخی معتقدند که لیگ برتر فوتبال، با این حال پایان یافته اعلام شود که برخی در این باره، نظرمتفاوتی دارند و می گویند، باید لیگ ادامه یافته و عدالت رعایت شود.

تمرین ورزشکاران در منزل هم از نکات مهمی است که این روز‌ها در فضای مجازی، تصاویر ورزشکاران درحین انجام حرکات ورزشی دست به دست می شود.

اوکاچا حمزاوی مهاجم الجزایری تیم تراکتور می گوید: من در تبریز حضور دارم و با توجه به شیوع بیماری کرونا ویروس، کار خاصی برای انجام دادن ندارم.

حمزاوی می‌افزاید: تمرینات انفرادی را انجام می‌دهم، اما با توجه به مهیا نبودن شرایط تمرین در چمن و یا باشگاه بدنسازی، تمریناتم چندان مستمر نیست.

او بابیان اینکه، من هم نگران خانواده‌ام هستم و دلم برایشان تنگ شده است.اما دنیا در شرایطی قرار گرفته که هیچ‌گونه راه سفر بین کشور‌ها وجود ندارد، از هواداران و همه مردم دنیا می‌خواهم که؛ این روز‌ها، در خانه بمانند تا به زودی، شرایط موجود به حالت عادی برگردد.

صادق درودگر عضو هیات رئیسه فدراسیون فوتبال هم، درباره برگزاری مسابقات لیگ برتر فوتبال گفت: کرونا، یک بحران جهانی است و در همه کشور‌ها از نظر درآمدزایی تاثیر داشته و باعث اتخاذ تصمیماتی از سوی همه کشور برای همسو کردن شرایط اقتصادی فوتبال با این بحران شده، و قطعا ماهم، باید در این زمینه کار کنیم.

درودگر معتقد است: انشالله اگر این یک ماه بگذرد تصمیماتی که در ستاد کرونا گرفته می‌شود به گونه‌ای باشد که لیگ را از خردادماه شروع کنیم.

محمدرشید مظاهری دروازه بان ملی پوش تیم تراکتور هم می‌گوید: بر اساس برنامه دقیق، تمریناتم را به همراه همسرم انجام می‌دهم و گاهی دو جلسه در طول روز تمرین می‌کنم و فشار کافی روی بدنم می‌آورم.

مظاهری در رابطه با برگزاری ادامه مسابقات لیگ نوزدهم، گفت: نظرات عجیب و پافشاری برخی از تیم‌ها برای ادامه مسابقات مهم نیست؛ چرا که سلامتی مردم و ورزشکاران از همه چیز با ارزش‌تر بوده و بسته شدن پرونده لیگ نوزدهم بدون انتخاب قهرمان، بهترین تصمیم ممکن در شرایط کنونی است، همچنین چهار تیم اول لیگ برتر فوتبال نیز راهی لیگ قهرمانان آسیا شوند.

باتوجه به قرنطینه خانگی بازیکنان و مربیان وکادرفنی تیم‌ها، دیروز در ویدیوی دسته جمعی با حضور ستارگان مختلف سینما و موسیقی و فوتبال، تعدادی از ورزشکاران ستاره هم خبرساز شدند.

باتوجه به تعطیلی لیگ‌ها و باشگاه‌های ورزشی، دیروز قرارداد سرمربی تیم تراکتور تمدید شد.

در اطلاعیه باشگاه تراکتور آمده است؛ با توجه به نتایج درخشان ساکت الهامی بر روی نیمکت تراکتور و پس از مذاکره طرفین، قرارداد این سرمربی با تیم برای فصل ۱۴۰۰ - ۱۳۹۹ تمدید شد.

همچنین سازمان لیگ فوتبال اعلام می‌کند: طبق رهنمود‌های فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا)، همچنان مصمم به از سرگیری مسابقات لیگ برتر و جام حذفی فوتبال و سایر لیگ‌های کشور بعد از عادی شدن شرایط بوده و با هماهنگی ستاد ملی کرونا و مراجع ذیصلاح مسابقات را از سر خواهد گرفت.

و باید دید که سرانجام مسابقات ورزشی چه خواهد شد؟

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار