رئیس دانشگاه علوم پزشکی جهرم گفت: با مثبت شدن نتیجه آزمایش ۸ نفر دیگر از افراد، تعداد مبتلایان به بیماری کرونا در این شهرستان به ۱۴۱ نفر افزایش یافت.

محمد رحمانیان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، گفت: با دریافت نتیجه ۶۸ نمونه دیگر، ۸ بیمار جدید شناسایی و تعداد مبتلایان ثبت شده در جهرم به ۱۴۱ نفر رسید.

او افزود: یکی از آقایان مبتلا به کووید ۱۹ از اتباع خارجه و افاغنه است و بقیه جهرمی هستند.

رحمانیان ادامه داد: بیشتر مبتلایان جدید از طریق بيمار يابي شناسايی شده و در حال سپري كردن دوره درمان هستند.

او با اشاره به اعلام آمار مبتلایان به کووید ۱۹ در جهرم و فوت شدگان بر اثر این بیماری در شهرستان از سوی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، گفت: دانشگاه علوم پزشکی جهرم آمار مبتلایان شهرستان را بخاطر انجام ازمایشات در جهرم، روزانه اعلام می کند. این در حالی است که گزارش بیماران جهرمی مبتلا به کووید ۱۹ از سوی معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شیراز با یک روز تاخیر اعلام می شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جهرم تصریح کرد: اعلام آمار فوت شدگان شهرستان بر اثر کووید ۱۹ طبق پروتکل وزارت بهداشت بر اساس مثبت بودن نمونه های ازمایشگاهی است و بر این اساس تاکنون در جهرم ۲ نفر بر اثر ابتلا به کووید ۱۹ فوت شده اند.

ویروس کرونا با عنوان رسمی «کووید-۱۹» از دسامبر سال گذشته میلادی (دی ماه) در استان هووی چین شیوع یافت.

ویروس کرونا همانند بسیاری از ویروس‌های دیگر بدنه‌ای از جنس لیپید (نوعی ازچربی طبیعی) دارد که با مواد شوینده از بین می‌رود. برای همین شستن دست و صورت و وسایل با مواد شوینده مثل صابون و یا مواد ضد عفونی کننده، ویروس را از بین می‌برد.

شهرستان جهرم در فاصله ۱۹۳ کیلومتری از جنوب شرق شیراز قرار دارد.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۴ ۳۱ فروردين ۱۳۹۹
خوب بود
آخرین اخبار