کند شدن شیوع کرونا در دزفول با رعایت نکات بهداشتی

سرپرست فرمانداری ویژه شهرستان دزفول گفت: اقدام مردم دزفول در رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی باعث سیر نزولی آمار مبتلایان در این شهر شد، اما این وضعیت همچنان شکننده است

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، امید بن عباس سرپرست فرمانداری ویژه شهرستان دزفول گفت:  ضمن تشکر ویژه از مردم شهرستان دزفول به دلیل رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی گفت: در یک مقطع مردم دزفول کمتر به مصوبات ستاد ملی مبارزه با کرونا اهمیت می‌دادند که آثار این بی‌توجهی در هفته گذشته با افزایش آمار مبتلایان به کرونا قابل‌ملاحظه بود.

اوافزود: براساس گزارشات علوم پزشکی دزفول در چند روز اخیر رفتار مردم شهرستان بویژه در روز‌های سیزده بدر قابل ستایش است، چرا که با در خانه ماندن و توجه بیشتر به دستورالعمل‌های بهداشتی روزانه شمار مبتلایان به کرونا کاهش یافته و این نشان از درایت و فرهنگ تحسین برانگیز مردم شریف شهرستان دزفول است.

بن عباس بیان کرد: لازم است که به مردم اعلام کنیم شرایط کنونی همچنان یک شرایط ویژه و بحرانی است و پایداری نسبی که در حال حاضر بوجود آمده بسیار شکننده است و با عدم رعایت نکات و مقررات این تحت کنترل بودن وضعیت از بین خواهد رفت.

سرپرست فرمانداری ویژه دزفول ادامه داد: در چند روز گذشته در یک مراسم ختمی با حضور افراد زیادی برگزار شد که این اقدام موجب ابتلای افراد زیادی به کرونا شد.

این مقام مسئول تصریح کرد: طبق تصمیم دولت برای وضعیت معیشتی مردم با ذکر شروطی فعالیت صنوف کم‌خطر مجاز شد و این صنوف ملزم به رعایت پروتکل‌های بهداشتی با ثبت‌نام در سامانه سلامت هستند.

او اظهار داشت: بیشترین آمار مبتلایان به کرونا مختص به بازاریان و زنان خانه‌دار است که درهمین راستا این قشر باید بیشتر به نکات بهداشتی اهمیت دهند و اگر با رعایت نکردن طرح فاصله‌گذاری هوشمند و خود قرنطینگی، شرایط بحرانی‌تر شد و آمار‌ها سیر صعودی را در پیش گرفتند ناچار به اعمال محدودیت‌ها به شکل گذشته و حتی با شدت بیشتری خواهیم شد و براساس مصوبات قبلی بوستان‌ها و تفرجگاه‌ها با خاموشی چراغ‌ها در شب تعطیل خواهند بود و قطعا در خانه ماندن موضوع ساده و آسانی نیست، اما در شرایط کنونی بهترین روش برای مقابله با ویروس کرونا است چراکه سلامت مردم مهم‌ترین اولویت ما می‌باشد.

بن عباس افزود: به نیروی انتظامی در خصوص برگزاری مراسمات تشییع و عروسی ماموریت ویژه داده شده چنانچه افرادی قصد برگزاری مراسماتی از این قبیل را داشتند تذکر داده شود و اگر در اجرای قانون کم کاری شود با طبق قانون با افراد برخورد شود، چون در مقابل سلامت مردم هیچ مماشاتی امکان پذیر نیست.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.