هشدار سطح نارنجی به کشاورزان کردستانی

به دلیل کاهش ۴ درجه هوا جهاد کشاورزی به کشاورزان هشدار سطح نارنجی اعلام کرد.

مهدی فتحی مدیر روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی کردستان در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، گفت: بر اساس الگو‌های جوی و خروجی مدل‌های عددی یک سامانه جوی به تدریج وارد کشور شده و طبق پیش بینی‌های به عمل آمده انتظار می‌رود دمای حداقل در صبح امروز و فردا به طور میانگین حدود ۴ درجه سانتی گراد کاهش می‌یابد.

او افزود: در این مدت دمای کمینه در بسیاری از نقاط استان به زیر صفر می‌رسد که در این زمینه در حوزه کشاورزی هشدار سطح نارنجی اعلام شده است.

فتحی بیان کرد: با توجه به حساسیت بالای درختان و مزارع به ویژه توت فرنگی ضروریت بهره برداران اقدامات لازم را انجام دهند.
اویادآور شد: محافظت از تاسیسات و مراقبت از سیستم‌های آبیاری تحت فشار با توجه به پایین بودن دمای سطح زمین، تامین سوخت و کنترل دما و رطوبت وبستن دریچه‌ها و گلخانه ها، مرغداری‌ها و دامداری‌ها در باغات و مناطق کوهپایه‌ای باید مدنظر باغداران قرار گیرد.

فتحی با بیان اینکه آماده سازی وسایل مواجهه با سرمازدگی بهاره در باغات و اطراف مزارع نظیر بخاری باغی، سوزاندن کاه و کلش میتوان نقش موثری در سرمازدگی باغات داشته باشد اظهار داشت: ایجاد پوشش پلاستیکی بر روی نهال‌های جوان و درختان آسیب پذیر، خودداری از انجام هرس درختان، خودداری از انجام عکملیات شخم و پاکنی باغات وآبیاری یبه موقع مزارع و باغات قبل از ورود موج سرما به منظور تعدیل دمای محیط از دیگر فعالیت لازم در این زمینه است.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.