میانگین بارش در استان مرکزی نسبت به بلند مدت افزایش و نسبت به سال گذشته کاهش دارد.

افزایش و کاهش میانگین بارش در استان مرکزیآمره‌ای مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای مرکزی در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک،  گفت: میزان بارندگی این استان در سال آبی امسال ۳۲۳ میلی‌متر بوده است.

آمره‌ای افزود:میانگین بارش در استان مرکزی نسبت در مقایسه با دراز مدت ۳۶ درصد رشد و نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۶ درصد کاهش داشته است.

او اضافه کرد: سد‌های استان مرکزی از نظر ذخیره آب شرایط مطلوبی دارند که سد ساوه در شرایط تراز قرار دارد که ورودی این سد ۴۹ مترمکعب در ثانیه است و به منظور مدیریت آب در ثانیه ۶۰ متر مکعب آب از سد ساوه تخلیه می‌شود.

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای مرکزی بیان کرد: سد کمال صالح هم در آستانه سرریز است و اکنون حدود ۹۲ میلیون مترمکعب آب ذخیره دارد.

سلیمانی هم از از افزایش ۵ برابری دبی ورودی آب به سد ۱۵ خرداد خبر داد و گفت: در پی بارش‌های مطلوب اخیر دبی ورودی آب به سد ۱۵ خرداد به ۱۰ متر مکعب رسیده است.

سلیمانی اضافه کرد: در حال حاضر حجم کل آب ذخیره شده در سد ۱۵ خرداد بالغ بر ۱۰۱ میلیون متر مکعب است و در صورت افزایش میزان حجم کلی آب ذخیره شده در سد هیچ نگرانی وجود نخواهد داشت.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.