هیچ گونه واکسنی علیه سموم قارچی وجود ندارد

یک متخصص قارچ‌شناسی گفت: تشخیص قارچ خوراکی از سمی برای افرادی خیلی راحت نیست و هیچ راهی و روش تشخیصی برای متمایز کردن قارچ سمی از خوراکی وجود ندارد، تنها در مراکز تخصصی و آزمایشگاه قابل تشخیص است.

به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،  علی میکائیلی، متخصص قارچ‌شناسی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: در بهار و بارش باران رویش قارچ خودرو در طبیعت زیاد است که متاسفانه بعضی از افراد برای مصرف خود یا فروش اقدام به جمع‌آوری می‌کنند تشخیص قارچ خوراکی از سمی برای افرادی خیلی راحت نیست و هیچ راهی و روش تشخیصی برای متمایز کردن قارچ سمی از خوراکی وجود ندارد.

او اضافه کرد: اگر قارچ سمی جمع‌آوری شود حتی از طریق دستی که تماس پیدا کرده می‌تواند وارد بدن شود، این سم متاسفانه با شستن قارچ، پختن و یا حتی خشک کردن به مدت چند سال از بین نمی‌رود وقتی با مصرف اینگونه قارچ‌ها، سم وارد بدن شود نکته مهم اینجاست که هیچگونه واکسنی علیه سموم قارچی وجود ندارد و اغلب به شدت مرگبار یعنی سبب نارسایی حاد کبدی و مرگ می‌شود.

او ادامه داد: توصیه می‌شود در این شرایط که نظام پزشکی و درمانی کشور درگیر بیماری کرونا ویروس هستند، با یک بار اضافی ناشی از مسمومیت قارچی آن‌ها را خسته‌تر نکنیم.


انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.