مطالعه ملی بیماری (Covdi ۱۹) با محوریت معاونت تحقیقات وزارت بهداشت و مشارکت دانشگاه‌های علوم پزشکی طراحی شده است.

به گزارش حوزه فناوری گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، با توجه به اهمیت ارزیابی بیماران و پیامد‌های آن، مطالعه ملی بیماری (Covdi ۱۹) با محوریت معاونت تحقیقات وزارت بهداشت و مشارکت دانشگاه‌های علوم پزشکی طراحی شده است.

در این مطالعه مراکز همکار به صورت شبکه‌ای داده‌های مربوط به تشخیص، سیر بالینی، عوارض و پیامد‌های بیماران مبتلا به (Covdi ۱۹) را که در بیمارستان‌های دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور بستری شده اند جمع آوری و ثبت می‌کنند و داده‌ها به صورت مشارکتی و با همکاری مراکز همکار تحلیل و منتشر خواهد شد.

این مطالعه علاوه بر موارد فوق به طراحی مطالعات اختصاصی برای هر یک از بیماری‌های همراه (دیابت، بیماری‌های قلبی عروقی، سرطان ها، بارداری) به صورت nested case-control و ارزیابی شاخص‌های بالینی اختصاصی بیماری‌ها و پیامد‌های هر یک خواهند پرداخت و مشخص خواهد کرد که در کشور ما این دسته از بیماران در مقایسه با سایرین چه شرایطی را در ارتباط با بیماری (Covdi ۱۹) متحمل شدند و چه پیامد‌هایی خواهند داشت.

همکاری با شبکه‌های بین المللی در خصوص علایم و سیر بالینی بیماران کووید ۱۹ نیز از جمله اهداف این مطالعه خواهد بود.

نتایج این مطالعه برای مدیریت بیماری (Covdi ۱۹) در بیمارستان‌ها و همچنین گروه بندی بیماران پر خطر و برنامه ریزی‌های درمانی مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار