تعداد بسیار زیاد بی‌خانمان‌های آمریکایی در اماکنی که برای آنها تعبیه شده، این پناهگاه‌ها را به محل خطرناکی برای شیوع گسترده ویروس کرونا تبدیل کرده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نوشته نیویورک تایمز، در پناهگاه‌های بی‌خانمان‌ها در سراسر آمریکا که اعمال فاصله گذاری اجتماعی تقریبا غیرممکن است، ویروس کرونا در حال گسترش است.

روزنامه نیویورک تایمز در گزارشی نوشت: در حالیکه بخشی زیادی از ساکنان شهر نیویورک در خانه به سر می‌برند، یک بحران در میان جمعیتی شکل گرفته است که اعمال فاصله گذاری اجتماعی در میان آن‌ها تقریبا غیرممکن است. در این شهر بیش از ۱۷ هزار مرد و زن که بسیاری از آن‌ها از قبل دچار ضعف سلامت هستند و در حدود ۱۰۰ گروه یا پناهگاه جمعی برای بزرگسالانِ تنها می‌خوابند، با بحران همه گیری کرونا مواجهند. بسیاری از آن‌ها در خوابگاه‌هایی به سر می‌برند که محیط‌های مناسبی برای گسترش ویروس کرونا هستند و تخت خواب‌ها در فاصله بسیار کمی از هم قرار دارند. این در حالی است که افراد بی خانمان به جای آنکه از این پناهگاه‌ها دور شوند، به علت همه گیری کرونا به آن‌ها روی آورده‌اند.

حتی برخی زندانیانی که برای کنترل شیوع کرونا از زندان‌های نیویورک آزاد شده‌اند، در این پناهگاه‌ها جای گرفته‌اند. با توجه به برچیده شدن چتر ایمنی در محیط بیرون- افراد کمتری در خیابان برای گدایی از آن‌ها حضور دارند، حمام‌های عمومی بسته شده‌اند، بسیاری از آشپزخانه‌هایی که سوپ توزیع می‌کردند به علت نبود افراد داوطلب و مواد غذایی تعطیل شده‌اند- جمعیت شبانه پناهگاه‌ها بطور پیوسته افزایش یافته و به سطحی رسیده است که در دهه گذشته فقط در موارد معدودی سابقه داشته است و معمولا فقط در سردترین شب‌های زمستان رخ می‌داد. تا روز یکشنبه طبق آمار رسمی ۲۳ تن از ساکنان پناهگاه‌ها در بیمارستان فوت کردند و آزمایش کرونا در مورد ۳۷۱ نفر از آن‌ها مثبت بوده است که حدود ۸۰ درصد آن‌ها از مراکز اسکان بزرگسالانِ تنها بوده‌اند.

گرچه جلوگیری کامل از شیوع کرونا در این مراکز غیرممکن است، مقامات شهر نیویورک تلاش می‌کنند با جابجایی و انتقال بخشی از ساکنان این پناهگاه‌ها به مراکز دیگر حداقل این خطر را کاهش دهند.

به نوشته نیویورک تایمز، تعداد موارد ابتلا به کرونا در پناهگاه‌های بی خانمان‌ها در نیویورک منعکس کننده گستره خطر نیست بلکه بطور عمده تعداد افرادی اعلام می‌شود که از شدت بیماری به بیمارستان‌ها برای آزمایش و درمان منتقل شده‌اند. همچنین این ارقام شامل افرادی نمی‌شود که در پناهگاه‌های تحت اداره موسسات خیریه یا دیگر نهاد‌های عمومی به سر می‌برند.

دیگر شهر‌های آمریکا مانند سانفرانسیسکو نیز با جمعیت بالای بی خانمان‌ها با مشکلات مشابهی دست به گریبانند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار