احمد کریمی دبیر کانون کامیون داران کشور در گفت و گو با خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه حدود ۴۰۰ هزار کامیون فعال در کشور وجود دارد گفت: باید دولت تمهیدات لازم برای نوسازی این ناوگان را انجام دهد و سعی کند با خروج ناوگان فرسوده تعادل را در عرضه و تقاضای بار ایجاد کند .
کریمی با بیان اینکه اصلیترین برنامه دولت در حوزه جابجایی کالا و بار، توسعه حمل و نقل ریلی است افزود: استفاده از حمل و نقل ریلی در حوزه بار علاوه بر کاهش آلایندگیها، زمینه ساز افزایش بهره وری میشود و ما شاهد کاهش تصادفات جادهای در این حوزه هم خواهیم بود.
او ادامه داد: باید دولت در حوزه واردات ناوگان جادهای به ویژه در بخش بار اقدامات ویژه ای را در دستور کار خود قرار دهد به گونه ای که با واردات یک کامیون، دو کامیون فرسوده را از رده خارج کند تا علاوه بر ایجاد تعادل در جابجایی کالاها و بار، شاهد نوسازی و بهره وری هرچه بیشتر حوزه حمل و نقل باشیم.
کریمی تاکید کرد: باید تعداد ناوگان فعال در حوزه حمل و نقل بار به ۳۵ هزار دستگاه برسد تا شاهد افزایش بهره وری شویم چرا که هم اکنون بخش عمده ای از این ناوگان،کارکردهای طولانی دارند و این امر باعث شده که نتوانیم از این حوزه به صورت مناسب بهره وری کنیم .
او ادامه داد: انجام چنین اقداماتی باعث شده که بسیاری از رانندگان با مشکلاتی در حوزه سوخت و کرایههای پایین، دست و پنجه نرم کنند.
دبیر کانون کامیون داران تصریح کرد: دولت باید حمایتهای خود را در حوزه کامیون داران بیشتر کند و با استفاده از نظرسنجی و اطلاع از نیازهای کامیون داران بتواند بخشی از مشکلات این حوزه را برطرف کند.
این مقام مسئول تاکید کرد: هم اکنون تعداد ناوگان جادهای در حوزه حمل و نقل بار بسیار بیشتر از تقاضا است این موضوع خود در بسیاری از زمینهها باعث ایجاد مشکلات زیادی برای فعالان این حوزه شده است.
انتهای پیام/
اگرکامیون های وارداتی رابه رانندهای پایه یک ازدم قسط بدن خیلی خوبه هم به ناوگان حمل ونقل کمک کردیدهم به رانندها جراکه اینطورحمل ونقل سنگین کمک زیادی شده وهم درمصرف سوخت صرفه جویی شده
تمام راهها و سرازیریها به واسطه کامیونهای قدیمی ترافیک شده
و در ضمن مصرف کامیون های قدیمی به ازای هر صدی۵۰ لیتر هست که میشود دو برابر کامیون اروپایی جدید
پیشنهاد بنده این است به ازای هر اسقاط کامیون فرسوده یک کامیون با سن حداکثر ۵ ساله دست دوم مالک کامیون بتواند وارد کند
مالک پول اسقاط نگیرد و دولت بابت واردات کامیون دست دوم گمرکی نگیرد
نظر عالی و کارشناسی شده می باشد به شرط اینکه عملی شود
نباید عجله کرد ،
باید با روش های جدید آماری و علم نوین کار را پیش برد .