از ورود زودهنگام دام به مراتع ملایر جلوگیری می‌شود

رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان ملایرگفت: مراتع این شهرستان تا ۱۵ اردیبهشت قابلیت چرا ندارند.

از ورود زودهنگام دام به مراتع ملایر جلوگیری می‌شودبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان،علی ده پهلوان رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان ملایرگفت: اگر دام‌ها در زمان مناسب به مراتع استان ورود کنند، پوشش گیاهی فرصت تجدید خود را دارد  و به این ترتیب از تخریب آن جلوگیری می‌شود.

او با اشاره به اهمیت مدیریت چرا و تعادل دام در مراتع استان افزود: اگر مدیریت در خصوص زمان و چگونگی حضور دام در مراتع استان صورت نگیرد، شاهد آسیب جدی به عرصه‌های طبیعی خواهیم بود، آسیب‌هایی که به سختی جبران می‌شود.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان ملایر با بیان اینکه شهرستان ملایر ۱۷۰ هزار هکتار اراضی ملی دارد که ۱۳۸ هزار هکتار آن را مراتع تشکیل می‌دهند، گفت: مراتع این شهرستان  تا ۱۵ اردیبهشت قابلیت چرا ندارند و چرای زودهنگام باعث از بین رفتن مراتع می‌شود.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان ملایر با اشاره به اینکه مراتع از نظر کیفی در سه سطح درجه بندی می‌شوند، بیان کرد: از اهداف بلندمدت اداره منابع طبیعی رساندن مراتع ضعیف به مراتع درجه یک است.

او اضافه کرد: تعدادی از عشایر با  ورود غیرمجاز به  شهرستان خسارات جبران ناپذیری به مراتع وارد می‌کنند که به منظور جلوگیری از این امر هر ساله دوتیم ثابت و سیار از این اداره برای کنترل این موضوع فعالیت می‌کنند.
انتهای پیام/ج
منبع ایسنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.