۴۰ مورد بازدید از داروخانه‌های شاهرود صورت گرفت

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی شاهرود گفت: تاکنون ۴۰ مورد بازدید از داروخانه‌های سطح شهرستان با هدف بازرسی بر نحوه عرضه محصولات بهداشتی صورت گرفته است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی شاهرود، گفت:  سولماز میرزا محمدی پیش از ظهر سه شنبه در جلسه‌ای با موضوع نظارت بر تولید و عرضه ماسک در شهرستان‌های زیرمجموعه دانشگاه علوم پزشکی شاهرود با اشاره به بازدید کارشناسان معاونت غذا و دارو از داروخانه‌ها و واحد‌های تجهیزات پزشکی، گفت: بازدید از سوپرمارکت‌ها و عطاری‌ها با هدف تمرکز بر محصولاتی که برای کرونا به فروش می‌رسد، انجام می‌شود و از آنجایی که عموماً این محصولات مورد تأیید نیستند جمع آوری می‌شوند.

او افزود: در این راستا تاکنون ۴۰ مورد بازدید از داروخانه‌ها، ۳۸ بازدید از کارخانه‌ها، ۳۰ بازدید از کارگاه‌های تولید ماسک، ۲۵ بازدید از سوپر و هایپر مارکت‌ها، ۱۴ بازدید از مراکز فروش تجهیزات پزشکی و هشت بازدید از عطاری‌های شاهرود انجام‌شده است.

معاون دانشگاه علوم پزشکی شاهرود با بیان اینکه پنج واحد تولید ماسک در شاهرود، میامی، میغان و مجن با مجوز و نظارت این دانشگاه فعال هستند، بیان کرد: این کارگاه‌ها مورد بازدید روزانه کارشناسان دانشگاه قرار می‌گیرند.

میرزا محمدی از رعایت نکات بهداشتی در این کارگاه‌ها خبر داد و ابراز داشت: محصولات این واحد‌های تولیدی استریل شده و در اختیار داروخانه‌های شهرستان‌های شاهرود و میامی قرار می‌گیرد.

او با بیان اینکه مراکز درمانی در تأمین دستکش مشکلی ندارند، اما فعلاً با توجه به نیاز بسیار بیمارستان‌ها به میزان کمی در اختیار داروخانه‌ها قرار می‌گیرد، بیان کرد: در تأمین دارو نیز مشکلی وجود ندارد و از آنجایی که بیماری ویروسی است و دارو‌های محدودی برای آن کاربرد دارد، به میزان موردنیاز از سازمان غذا و دارو تأمین می‌شود.

انتهای پیام / م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.