تدروس آدهانوم در نشستی مطبوعاتی گفت: آمار به دست آمده از کشور‌های مختلف نشان می‌دهد ویروس کرونا ۱۰ برابر کشنده‌تر از آنفلوآنزای خوکی است.

به گزارش خبرنگار  حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، دبیر کل سازمان جهانی بهداشت در یک کنفرانس مطبوعاتی در ژنو اعلام کرد: کرونا ویروس جدید ۱۰ برابر کشنده‌تر از آنفلوآنزای خوکی است. داده‌های جمع آوری شده از چندین کشور جهان، تصویری واضح از این ویروس، رفتار و شیوه مهار آن به ما نشان می‌دهد. ما می‌دانیم که کووید ۱۹ به سرعت در حال گسترش بوده و بسیار کشنده است.

طبق آخرین آمار به دست آمده، پاندمی کروناویروس جدید از لحظه ظهور در ماه دسامبر تاکنون جان بیش از ۱۱۵۰۰۰  نفر را گرفته است، این در حالی است که طبق گزارش Who، آنفلوآنزای خوکی ۱۸ هزار و ۵۰۰  تن جان باخته داشته است. 

به گفته مقامات سازمان جهانی بهداشت، کشور‌های غربی به ویژه اروپایی‌ها، آنفلوآنزای فصلی، بین ۲۵۰ تا ۵۰۰ هزار فوتی بر جای می‌گذارد.


بیشتر بخوانید: پیشتازی سه واکسن ضد ویروس کرونا در میان ۷۰ مورد


سازمان جهانی بهداشت به دلیل نبود واکسن ضد ویروس کرونا، از کشور‌ها می‌خواهد که اقدامات گسترده تشخیصی را در میان موارد مشکوک شروع و آن‌ها را قرنطینه کنند و نظارت کافی را در مورد آن‌ها انجام دهند.

دبیر کل این سازمان بیان کرد: در عصر جهانی شدن این بدان معناست که خطر تجدید حیات کووید ۱۹ ممکن است ادامه یابد. در نهایت توسعه و توزیع واکسن ایمن و مؤثر برای جلوگیری از شیوع کامل آن ضروری خواهد بود.

او تأکید کرد: با توجه به تراکم بسیاری از بیمارستان‌ها توسط افراد آلوده، دولت‌ها اقدامات مهارکنندگی را انجام داده‌اند که منجر به فلج شدن بخش‌های اقتصادی شده و در روز‌های اخیر فشار‌ها برای از سرگیری فعالیت اقتصادی چند برابر شده است.

دبیر کل سازمان جهانی بهداشت توصیه کرد کشور‌ها تعادل لازم را بین انجام اقدامات لازم  برای مقابله با مرگ و میر ناشی از کووید ۱۹ و تأثیر اقتصادی این بیماری ایجاد کنند. اقدامات مهار به تدریج به حالت تعلیق در خواهد آمد.

تدروس تصریح کرد: ما می‌دانیم که در بعضی از کشور‌ها موارد ابتلا در عرض ۳ تا ۴ روز دو برابر می‌شود و همانقدر که سرعت گسترش این ویروس بالاست،  بسیار کندتر کاهش می‌یابد و این یعنی اقدامات لازم در راستای مهار این ویروس باید به آرامی و با کنترل به حالت تعلیق درآیند.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۹ ۲۶ فروردين ۱۳۹۹
متاسفم بر سازمان بهداشت جهاني
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۵۲ ۲۸ فروردين ۱۳۹۹
چرا گوگوری مگوری؟!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۱ ۲۶ فروردين ۱۳۹۹
چی بگم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۵۲ ۲۸ فروردين ۱۳۹۹
هیچی نگو