خزانه گیری ۸۵ درصد از شالیزار‌های مازندران

۸۵ درصد از شالیزار‌های مازندران تاکنون خزانه گیری شد.

خزانه گیری ۸۵ درصد از شالیزار‌های مازندرانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،بهادری معاون تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی مازندران ،گفت: عملیات خزانه گیری برنج برای ۱۶۶ هزار هکتار از شالیزار‌های مازندران تاکنون انجام شد که ۸۵ درصد کل خزانه گیری برنج را شامل می‌شود.

او با اشاره به اینکه شالیکاران استان تاکنون ۱۹۵ هزار هکتار از شالیزارها را شخم و شیار کردند افزود: این سطح شامل ۹۱ درصد شالیزار‌های مازندران است.

بهادری گفت: توصیه اکید ما به کشاورزان شالیکار برای جلوگیری از سرایت ویروس کرونا، کشت مکانیزه برنج است و پیش بینی می‌شود امسال ۱۰۰ هزار هکتار از شالیزار‌های استان بصورت مکانیزه کشت شود که در همین رابطه در ۷۵ هزار هکتار خزانه مکانیزه انجام و یکهزار تن بذر اصلاح شده هم میان کشاورزان توزیع شد.

او افزود: برای حمایت از کشت مکانیزه برنج، از چند سال قبل تا کنون ۳ هزار و ۴۰۰ دستگاه ماشین نشاکار بین شالیکاران استان توزیع شد که هزار دستگاه از این ماشین‌ها فقط در سال ۹۸ توزیع شده است.

بهادری گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا، کشاورزان توصیه‌های بهداشتی را جدی بگیرند و در صورت امکان از کارگران غیر بومی استفاده نکنند.

معاون تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی مازندران گفت: کشاورزان هنگام کار در مزرعه، فاصله فیزیکی را رعایت کنند؛ مواد ضد عفونی کننده را همیشه همراه داشته باشند؛ مرتب دستهایشان را شست و شو دهند و موقع غذا خوردن موارد بهداشتی را کاملا" رعایت کنند.

بهادری افزود: استان مازندران با داشتن ۲۱۵ هزار هکتار سطح زیر کشت برنج، ۴۴ درصد محصول برنج کشور را تامین می‌کند.

انتهای پیام/س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.