۷۷ درصد از اصناف و بازاریان شهرستان بروجن بدون اطلاع از پروتکل‌های بهداشتی اقدام به بازگشایی واحد صنفی خود کردند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، محمدحسن کرمی سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان بروجن گفت: با آغاز طرح فاصله گذاری هوشمند همزمان با سراسر کشور در این شهرستان، فعالیت اصناف کم خطر با رعایت پروتکل‌های بهداشتی از سر گرفته شد.

او افزود: اگر چه آغاز مجدد فعالیت برخی صنوف و فعالیت گسترده‌تر ادارات باعث افزایش تردد در شهر شد، امّا همچنان مهمترین راهکار برای مهار ویروس کرونا، در خانه ماندن است.

کرمی با بیان اینکه در اجرای طرح فاصله گذاری هوشمند و آغاز فعالیت اصناف کم خطر، اولویت باید رعایت نکات بهداشتی باشد اضافه کرد: در بازرسی‌های به عمل آمده متأسفانه برخی از صنوف و شهروندان با اطلاع نداشتن از این طرح، فاصله گذاری را رعایت نمی‌کنند.

او ادامه داد: از ابتدای شروع این طرح تاکنون ۸۹۵ واحد صنفی از سوی کارشناسان بهداشتی، صنفی و اداره نظارت بر اماکن عمومی مورد بازرسی قرار گرفت و تنها ۱۹۹ واحد با مراجعه به سامانه سلامت پروتکل‌های بهداشتی را جدی گرفته‌اند.

کرمی با بیان اینکه عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی در بازار، هشدار و تهدیدی علیه بهداشت عمومی است گفت: متأسفانه افزون بر ۷۷ درصد از اصناف و بازاریان بدون اطلاع از پروتکل‌های بهداشتی اقدام به بازگشایی واحد صنفی خود نموده‌اند.

او همچنین از صدور ۳۷ برگ اخطار کتبی به واحد‌های متخلف خبر داد و افزود: ۱۲ واحد صنفی نیز به دلیل ایجاد تهدید علیه بهداشت عمومی به مراجع قضایی معرفی شدند.

کرمی اضافه کرد: بازرسی‌های کارشناسی و برخورد با مصادیق غیربهداشتی تا اعلام عادی شدن شرایط شیوع کرونا ادامه داشته و شهروندان گرامی می‌توانند تخلف‌های بهداشتی را با شماره تلفن ۱۹۰ درمیان بگذارند.

بروجن از شهرستان‌های چهارمحال و بختیاری است که مرکز آن (شهر بروجن) در فاصله ۶۲ کیلومتری شهرکرد مرکز استان قرار دارد.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.