رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تبریز با اشاره به برگزاری پویش کتابخوانی "در خانه بخوانیم"، کتاب و کتاب‌خوانی را عامل ایجاد تفاوت‌هایی کلان در میان ملت‌ها دانست.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران  جوان از تبریز ،شکور اکبرنژادرئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تبریز   از اقدامات خانواده بزرگ شهرداری تبریز و همچنین سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری تبریز به جهت اقدامات متنوع از جمله برگزاری طرح‌های فرهنگی در خصوص مبارزه با شیوع کرونا قدردانی کرد.

او که در پیامی ویدیویی به پویش در خانه بخوانیم پیوسته اند، با تمجید از این اقدام گفت: این مجموعه در راستای استفاده بهینه از فرصت پیش آمده در مدت شیوع ویروس کرونا و قرنطینه خانگی، مسابقه کتاب‌خوانی با عنوان "در خانه بخوانیم" را برگزار می‌کند که طی آن جوایز ارزشمندی به شرکت‌کنندگان اهدا می‌شود.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تبریز ادامه داد: با وجود ارتباطات و انتقال اطلاعات، انسان توانست به قدرت برتر نسبت به سایر موجودات تبدیل شود. انسان در هزاران سال تاریخ زیستی خود برتری قابل توجهی نداشت، اما از زمانی که توانست با علائم و حروف اطلاعات را به دیگران و نسل‌های بعدی انتقال دهد، سرنوشتی متفاوت پیدا کرد.

اکبرنژاد با اشاره به جایگاه کتاب و کتاب‌خوانی در جوامع مختلف خاطرنشان کرد: همه انسان‌ها نادان متولد می‌شوند، اما این آموزش و کتاب‌ها هستند که تفاوت‌هایی کلان در میان ملت‌های مختلف ایجاد می‌کنند. ما باید با استفاده از نعمت بزرگ الهی یعنی عقل و عقلانیت و با مطالعه به دنبال حقیقت و آرامش روح و روان خود باشیم.

او افزود: باید کتاب‌هایی را بخوانیم که به تغییر نگرش و دیدگاه‌های ما منجر شده و به نوعی انسانی دیگر از ما بسازد. باید کتاب بخوانیم چرا که توسعه کشورها، ذهن‌های خلاق و نوآور و ... همه مرهون کتاب و کتاب‌خانه‌ها است. کتاب‌هایی بخوانیم که ضمیرآگاه و ناخودآگاه ما را در راستای شناخت قوانین خلقت و محیط‌زیست راهنمایی کند و مهربانی، شفقت و اخلاق را توسعه دهد.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تبریز در خاتمه گفت: کتاب یار مهربانی است که دانایی ما را گسترش داده و با نسیم حکمت‌آمیز فراوان روح و جان ما را نوازش می‌دهد. امیدوارم با مطالعه کتاب‌های خوب و متفاوت شاهد اصلاح نگرش جوانان در آینده، توسعه جامعه و حرکتمان به سمت معنویت و خداوند متعال باشیم.

مسابقه کتاب‌خوانی "در خانه بخوانیم" به منظور تشویق همشهریان برای حضور در خانه و مقابله با شیوع ویروس کرونا، غنی‌سازی اوقات فراغت اقشار مختلف شهروندان تبریزی، توسعه فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی و استفاده بهینه از فرصت پیش آمده در دوران قرنطینه خانگی توسط سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری تبریز از ابتدای سال ۹۹ برگزار می‌شود.


این مسابقه در ۴ بخش بزرگسالان، نوجوانان، کودکان و ویژه برگزار می‌شود که در هر بخش برای ۹۹ نفر جوایز نقدی اهدا می‌شود. جایزه هر یک از منتخبین این بخش‌ها به ترتیب ۷ میلیون ریال (بخش بزرگسالان)، ۴ میلیون ریال (بخش نوجوانان)، ۲.۵ میلیون ریال (بخش کودکان) و ۳ میلیون ریال (بخش ویژه) خواهد بود.

علاقه‌مندان جهت شرکت در این مسابقه می‌توانند برای دریافت کتاب‌ها و شرکت در آزمون مربوطه به سایت رسمی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری تبریز، شهریار نیوز و سیتیزن تبریز مراجعه نمایند.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار