رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت : تگرگ و وزش تندباد طی چند روز گذشته ۲۲۱ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان خسارت به باغات و مزارع استان کرمانشاه وارد کرده است.

به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،نوربخش حاتمی رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت : بارش‌های اخیر که همراه با تگرگ و وزش باد شدید بود خسارات بسیاری را در بخش‌های مختلف زراعی، گلخانه‌ای، باغبانی و عشایر استان وارد کرد.

او به اعزام اکیپ‌های ۲۵‌گانه برای رصد خسارت‌های اشاره و گفت : براساس آخرین گزارش‌های بارش شدید باران و تگرگ در چند روز گذشته ۲۲۱ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان خسارت به باغات و مزارع استان وارد کرده است.

 رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه،افزود: این بارش‌ها به ۱۵ هزار و ۸۰ هکتار از باغات، ۴۱ هزار و ۸۰۰ هکتار از مزارع دیم و ۱۵ هزار و ۶۰۰ هکتار از مزارع آبی خسارت زده است.

او ادامه داد: با توجه به میزان بالای خسارت در بخش کشاورزی براثر حوادث و بلایا‌های طبیعی، لازم است کشاورزان بعد از کشت محصول توجه ویژه‌ای به بحث بیمه محصولات داشته باشند.

حاتمی ادامه داد: تغییر رویکردی در بخش بیمه نسبت به سنوات گذشته داشته‌ایم، با فراهم شدن تمهیدات و تسهیلات کشاورزان نسبت به بیمه محصولات باغی و زراعی خود اقدام کنند.

او گفت: امروز شاهد هستیم خسارت و مبالغ هنگفتی بر کشاورزان و باغداران تحمیل شده که بخش عمده‌ای از این افراد به دلیل اینکه محصول خود را بیمه نکرده شامل بیمه نمی‌شوند و با مشکلات و گرفتاری‌های عدیده‌ای روبه‌رو شده‌اند .

 

 

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.