رئیس مرکز فوریت‌های پزشکی لرستان از راه‌اندازی مرکز پایش و نظارت مراقبت‌های پزشکی در استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان،دکتر علاالدین شیخی رئیس مرکز فوریت‌های پزشکی لرستان از راه‌اندازی مرکز پایش و نظارت مراقبت‌های پزشکی در استان خبر داد.

دکتر علاالدین شیخی اظهار کرد: تمام شهر‌های لرستان به سیستم "آسایار" مجهز شدند.

او با بیان اینکه با راه‌اندازی این سامانه فرم‌های کاغذی حذف و فعالیت‌های اورژانس پیش بیمارستانی به صورت الکترونیک ثبت ونگهداری می‌شود، اضافه کرد: هنگام تماس، فرد مددجو با نیرو‌های اورژانس، آدرس محل برای اورژانس ارسال می‌شود و پس از تایید فرد، نیرو‌های اورژانس به آنجا اعزام خواهند شد.

رئیس مرکز فوریت‌های پزشکی لرستان افزود: دسترسی به آمار و اطلاعات این سیستم سبب می‌شود دسترسی به آمار و اطلاعات اورژانس تسهیل و فرصتی فراهم می‌شود تا با بهره‌گیری به موقع از آمار و اطلاعات برنامه موثری برای ارتقای سیستم تدوین شود.

شیخی همچنین از راه‌اندازی مرکز پایش و نظارت مراقبت‌های پزشکی (mcmc) در استان خبرداد و با بیان اینکه با استفاده از این مرکز تخت‌های خالی بیمارستان‌های استان رصد می‌شود که فرد بیمار یا حادثه دیده را به کدام بیمارستان انتقال دهیم، گفت: البته راه‌اندازی مرکز مذکور به خاطر کرونا ویروس دچار وقفه شده است.

او بیان کرد: ۹۰ درصد کار‌ها برای راه‌اندازی این مرکز انجام و یک میلیارد تومان اعتبار برای راه‌اندازی آسایار و مرکز پایش و نظارت مراقبت‌های پزشکی در استان هزینه شده است.

رئیس مرکز فوریت‌های پزشکی لرستان عنوان کرد: پس از شکست کرونا ویروس مرکز مذکور راه‌اندازی خواهد شد.

منبع:ایسنا

انتهای پیام/ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.