رییس سازمان جهادکشاورزی هرمزگان گفت:تولید محصولات باغی و صیفی استان ۱۰ درصد افزایش خواهد یافت.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از هرمزگان،علی باقرزاده همائی رییس سازمان جهادکشاورزی هرمزگان گفت:طبق برنامه ریزی‌های انجام شده تولید محصولات باغی و صیفی استان ۱۰ درصد افزایش خواهد یافت.

بافرزاده افزود: همچنین با حمایت از بخش کشت گلخانه‌ای پیش بینی می‌شود تولیدات این بخش ۵۰ درصد افزایش یابد.

او گفت: در حال حاضر یک هزار و ۵۰۰ واحد بخش خصوصی با اعتباری بالغ بر ۹۹۰۰ میلیارد ریال در بخش تولید محصولات گلخانه‌ای استان فعالیت دارند.

رییس سازمان جهادکشاورزی هرمزگان بااشاره افزایش تولید محصولات سبزی و صیفی در تقویم عملیاتی جهش تولید بخش کشاورزی استان گفت: تولید یک هزار و ۷۵۰ هزار تن محصولات سبزی و صیفی وضعیت موجود این بخش در استان است که بنا است در برنامه عملیاتی جهش تولید پیش رو بخش کشاورزی هرمزگان ۱۰ درصد افزایش را نسبت به سال گذشته داشته باشد.

باقرزاده افزود: در حال حاضر ۶۰۰ هزار تن محصولات باغی در استان تولید می‌شود که قرار است در برنامه عملیاتی جهش تولید بخش کشاورزی ۱۰ درصد افزایش را نسبت به سال گذشته داشته باشد.

او گفت: در حال حاضر ۳۰۰ واحد بخش خصوصی با اعتباری بالع بر ۱۵۴۰ میلیارد در بخش تولید محصولات باغی استان و ۴۰۰ واحد بخش خصوصی با اعتباری بیش از ۲۰۵۰ میلیارد ریال در بخش تولید محصولات سبزی و صیفی استان فعالیت دارند.

۱۱۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان معادل ۷۲ درصد به سیستم آبیاری نوین مجهز شده است.

انتهای پیام/ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.