رای الیوم در گزارشی به بررسی وضعیت این روزهای دونالد ترامپ و کیم جونگ اون پرداخت و اوضاع رئیس‌جمهور آمریکا را نه چندان خوب ارزیابی کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روزنامه اینترنتی رای الیوم، «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی فردی است که دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا را خوار و ذلیل کرد به طوری که وی را از دورترین نقطه غرب به دورترین نقطه شرق کشاند تا دو نشست با وی برگزار کند بی‌آنکه امتیازی بدهد.

روزنامه رای الیوم در سرمقاله امروز خود نوشت: کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی این روزها در بهترین روزهای عمرش به سر می‌برد در حالیکه دشمنش دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا که از چند سال قبل تهدید کرده بود وی را ساقط خواهد کرد، بدترین روزهای عمرش را می‌گذراند. بیست و شش هزار نفر در آمریکا بر اثر ابتلا به ویروس کرونا جان خود را از دست داده‌اند, فرمانداران ایالت ها از تن دادن به دستورات وی سرپیچی می کنند و تیرگی اوضاع اقتصادی سبب نابودی وی شده و گریزی از آن ندارد.

رهبر کره شمالی یک سوم اعضای کمیته امور حکومت را تغییر داد و نشست پارلمان را برگزار کرد بی آنکه حتی یک نماینده پارلمان ماسک بزند در حالیکه کرونا چند ماه قبل در چین و همسایه جنوبی‌اش شیوع یافته است و تاکنون حتی یک مورد ابتلا به کرونا در کشورش مشاهده نشده است با اینکه با محاصره و تحریم‌های آمریکا روبه‌روست.

دست رهبر کره شمالی خالی نیست. وی اقدامات غافلگیرکننده اتخاذ می‌کند و آخرین بار دو روز قبل بود که مانوری نظامی با بکارگیری موشک‌های کروز کوتاه برد در دریای ژاپن برگزار کرد. این موشک‌ها ضد کشتی طراحی شده‌اند. نکته جدید این است که این موشک‌ها قابلیت رهگیری ندارند و دو هفته پس از برگزاری مانور دریایی آمریکا با استفاده از کشتی‌ها و ناو هواپیمابرش در منطقه برگزار شد. رهبر کره شمالی می خواهد به آمریکایی‌ها بگوید بفرمائید ما آماده‌ایم و از مانورهای شما واهمه ای نداریم.

کیم جون اون همچنان کارش را به جلو می برد و آزمایش های موشکی را در ابعاد و حجم مختلف انجام می دهد در حالیکه ترامپ زخم‌هایش را التیام می بخشد و بدترین روزهای زندگی‌اش را می گذراند. 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
امین
۱۶:۵۱ ۲۷ فروردين ۱۳۹۹
چون فکر مردمش هس دغدغه کشورش و مردمش رو داره

امریکام اینحوریه ک مردم اسیر کالاهای اساسیشون باشن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۲ ۲۷ فروردين ۱۳۹۹
اخ جون ترامپ بدبخت شد ههههه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۰ ۲۷ فروردين ۱۳۹۹
انشالله به نکبت و بی ابرویی از این دنیا برود که دستور شهادت سردار دلهای مارا داد
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۴:۴۰ ۲۷ فروردين ۱۳۹۹
ترامپ بدترین روزهای زندگی‌اش را می‌گذراند... نه . البته زندگي نكبت بارشو .... آدمكش رذل .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۹ ۲۷ فروردين ۱۳۹۹
خواهشا دست از سر ترامپ بردارید و به نرخ دلار و سکه و خودرو بپردازید که رها شده.
حداقل اون که مردمش تو کشورش این قدر تحت فشار نیستن
United Arab Emirates
ناشناس
۱۵:۳۴ ۲۷ فروردين ۱۳۹۹
نه نیستن،، همیشه مرغ همسایه غازه،،، اگه تحت فشار نبودن خودکشی نمیکردن، اسلحه بدست نمیگرفتن،،
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۷ ۲۹ فروردين ۱۳۹۹
امریکا بیشترین تعداد بی خانمان های جهان رو داره
Germany
ناشناس
۱۴:۱۷ ۲۷ فروردين ۱۳۹۹
آمریکا بدبخت ما خوشبخت !
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۶ ۲۷ فروردين ۱۳۹۹
اگر ترامپ بمیرد اختلاس نمیشود من موافقم در غیر این صورت زنده یا مرده اش هیچ فرقی بحال مردم نمیکند یک عده با این حرفها نون میخورند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۰ ۲۷ فروردين ۱۳۹۹
ترامپو برو بمیر ترامپو قمار باز
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۰ ۲۷ فروردين ۱۳۹۹
برعکس روحانی در آرامش و خیال راحت از حیاط محل کارش هم هنوز یک ماهه بیرون نیامده
United Arab Emirates
ناشناس
۱۳:۱۸ ۲۷ فروردين ۱۳۹۹
خدا کنه بدترین دوران بگذرونه بحق علی،،، هر چی بلاست از این آشغال هاست، هر چی نقشه شوم هست زیر سر این دولت های قلدرن،،،، بله ما از مشکلات در داخل کشورمون هم نادیده نمیگیریم،، ولی این دولتی های آمریکایی و متحدانش هم سقط میشدن دل ما خوشتر میشد،،
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۲:۰۵ ۲۷ فروردين ۱۳۹۹
الان این گزارش شمایعنی چی؟ صبح تاشب ماشده امریکا ترامپ همه کارهامونو براساس این دوتاانجام میدیم باباول کنیددیگه ..الان مردم کره شمالی چی دارن؟ خوشبختن؟ اسایش دارن؟ مثل انسان امروزی دارن زندگی میکنن؟ بس کنیددیگه برعکس ژاپن روببینیدکه بزرگترین ضربه روازامریکاخوردولی امروزبه بهترین جاهارسیدن .دنیا دنیای ارتباط داشتن با جهانه نه متزوی شدن
تنهاکارر خوب هبرکره شمالی اینبودازکرونابابزوراسلحه ومرگ جلوگیری کردیعنی کسی اصلابه کشورش نمیره تاباخودش ببره.اینجام میشدخیلی بهترهمون اول باقرنطینه کنترل کنیم ولی اقایون نخواستن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۴ ۲۷ فروردين ۱۳۹۹
ما نیز هم
آخرین اخبار