اخبار ورزشی قزوین را در روز چهارشنبه بیست و هفتم فروردین ماه، در بسته ورزشی قزوین مشاهده کنید.

به گزارش  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، در بسته اخبار ورزشی استان قزوین، خبر‌هایی از فعالیت اماکن ورزشی همچنان متوقف است و جلسه ستاد مقابله با کرونا در ورزش استان قزوین برگزار شد،هستید.

فعالیت اماکن ورزشی همچنان متوقف است

بر اساس بند ۶ اطلاعیه شماره ۵ این ستادملی مقابله با کرونا، فعالیت‌های صنفی که از بدو شروع بحران بیماری کرونا بدلیل شرایط محیطی حاکم بر اینگونه فعالیت‌ها و تجمع به عنوان فعالیت‌های پرخطر تعطیل اعلام شده اند تا اعلام عادی شدن شرایط شیوع بیماری کرونا از طرف وزارت بهداشت کماکان تعطیل اعلام می‌شود.

این فعالیت‌ها در حوزه ورزشی شامل استخر، سونا و ماساژ و باشگاه‌های بدنسازی و ورزشی است.

جلسه ستاد مقابله با کرونا در ورزش استان قزوین برگزار شد

جلسه ستاد مقابله با کرونا در ورزش استان به ریاست مدیرکل ورزش وجوانان استان و با حضور معاونین و رئیس هیات پزشکی ورزشی استان بمنظورایجاد هماهنگی و آمادگی برای آغاز احتمالی فعالیت باشگاه‌ها و اماکن ورزشی استان قزوین در سالن جلسات اداره کل ورزش و جوانان استان برگزار شد.

علایی مقدم مدیرکل ورزش و جوانان استان، ورزشکاران ساماندهی شده استان را ۷۶ هزار و ۳۳۱ نفر (۳۹ هزار و یک نفر مرد و ۳۷ هزار و ۳۳۰ زن) اعلام کرد و گفت: در اسفند ماه ۹۸ به دلیل مشکلات ناشی از شیوع ویروس کرونا و تعطیلی اماکن ورزشی این آمار در نهایت نسبت به مدت مشابه سال گذشته (۸۰ هزار و ۵۳۴ نفر (۴۱ هزار و ۴۴۳ آقا و ۳۹ هزار و ۹۱ خانم) حدود ۴۲۰۰ نفر کاهش یافت.

وی در ادامه با توجه به احتمال بازگشایی باشگاه‌ها و اماکن ورزشی از ابتدای اردیبهشت به ضرورت ایجاد تمهیدات لازم جهت پیشگیری از شیوع این ویروس در اماکن ورزشی اشاره کرد و افزود: باید رشته­‌های ورزشی به ۳ دسته بی­ خطر، کم خطر و پرخطر تقسیم بندی شده و به ترتیب اولویت اجازه فعالیت با رعایت تمامی پروتکل­‌های بهداشتی ستاد مقابله با کرونا به ایشان داده شود و بازرسان اداره کل و هیأت هم پیگیری فعالیت‌ها بر اساس ضوابط و قوانین باشند.

دکتر مدبر رئیس هیات پزشکی ورزشی استان درباره فعالیت‌های این هیات در مقابله با ویروس کرونا گفت: هیأت پزشکی ورزشی از طریق آموزش­‌های مجازی به مدیران و مسئولان باشگاه‌های ورزشی دستورالعمل­‌های لازم را ارائه خواهد کرد و شرکت کنندگان با شرکت در آزمون مربوطه موفق به دریافت گواهی خواهند شد.

همچنین پوستر‌های کاربردی برای باشگاه‌ها در دست طراحی است که با بازگشایی اماکن ورزشی توزیع خواهد شد.

همچنین جهت تقدیر از کادر درمانی و با توجه به نقش ورزش در بالابردن سیستم ایمنی و ایجاد روحیه و نشاط، مقرر شد در سه بیمارستان بوعلی، ولایت و رازی که پذیرای بیماران کرونایی هستند میز تنیس روی میز، فوتبال دستی و دارت جهت استفاده پرسنل تعبیه شود.

انتهای پیام/چ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار