سرپرست سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری فردیس گفت: دو نفر بر اثر وقوع حادثه گازگرفتگی و استفاده از وسایل غیراستاندارد گرمازا در فردیس جان خود را از دست دادند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از البرز، حسین عاشوری، سرپرست سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری فردیس گفت: شب گذشته دو نفر بر اثر وقوع حادثه گازگرفتگی و استفاده از وسایل غیراستاندارد گرمازا و استفاده نادرست و غیر استاندارد از خروجی های بخاری گازی، جان خود را از دست دادند .

حسین عاشوری با بیان این که این حادثه در آپارتمانی ۶۰ متری واقع در خیابان سعدی فردیس اتفاق افتاد افزود :متاسفانه در این حادثه مردی حدود ۳۰ ساله و یک دختر بچه ۸ ساله فوت شدند و یک نفر از اعضای این خانواده نیز به دلیل مسمومیت ناشی از گاز مونوکسید کربن توسط عوامل اورژانس به بیمارستان امام علی انتقال داده شد.

استفاده از لوله های بخاری آکاردئونی، استفاده از بخاری های بدون دودکش در فضاهای بسته، نصب آبگرمکن در حمام، استفاده از اجاق گاز یا گاز پیک نیکی برای گرمایش از مواردی است که باث وقوع گازگرفتگی می شود.

استفاده از ذغال برای گرمایش در فضاهای کوچک مثل چادرهای مسافرتی و عدم توجه به رنگ شعله بخاری باعث ایجاد گاز مونوکسید کربن و در نهایت مسمومیت می شود.

شعله بخاری، در اثر سوخت ناقص یا سوخت در محیط کم اکسیژن،  قرمز می شود که عدم توجه به رفع نقص موجود، از عوامل گازگرفتگی است.

انتهای پیام/د.خ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.