مدیر گروه پوست دانشگاه علوم پزشکی مشهد به تمامی شهروندان توصیه کرد تا زمان شکست کامل ویروس کرونا از انجام هر گونه اقدامی بر روی پوست خودداری کنند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، دکتر مسعود ملکی مدیر گروه پوست دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: از مردم می‌خواهیم از انجام هرگونه اقدامی بر روی پوست خود همچون خالکوبی، زیبایی، استفاده چند باره از محصولات یک بار مصرف در تماس مستقیم با پوست و ... به‌شدت خودداری کنند.

او افزود: کار‌های زیبایی و درمان بیماری‌های کم‌سطح پوستی باید به زمان دیگری موکول شود و مردم فقط جهت موارد خاص و اورژانسی به پزشک مراجعه کنند، زیرا طبق دستورالعمل وزارت بهداشت درمان کلیه موارد غیراورژانسی ممنوع است.

استاد دانشگاه علوم پزشکی مشهد در خصوص انتقال ویروس کرونا از طریق پوست سالم ادامه داد: براساس آخرین اطلاعات دریافتی از منابع معتبر و نیز نظر پزشکان متخصص بحث انتقال ویروس کرونا  از طریق پوست مطرح نیست و احتمال آن از راه دهان، بینی و چشم بیشتر است.

مدیر گروه پوست دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه تاکنون موارد مثبت ابتلا به کووید ۱۹ از طریق پوست مشاهده نشده است، خاطرنشان کرد: از زمان شیوع ویروس کرونا تاکنون موردی نداشتیم که فرد از طریق پوست مبتلا به این ویروس شده باشد، هرچند احتیاط لازم در بحث پیشگیری سرایت‌ها از راه پوست همواره توصیه می‌شود.

ملکی بیان کرد: بخش پوست بیمارستان امام رضا (ع) از زمان شیوع کووید ۱۹ به‌طور کامل در اختیار کرونایی‌ها بوده و تعداد ۲۵ رزیدنت پوستی به همراه یک نفر متخصص پوست در جمع کادر درمانی کرونایی‌ها حاضر هستند و اگر نیاز باشد کل نیرو‌ها در اختیار این گروه هستند.

او با اشاره به اینکه الکل سفید برای ضد عفونی نمودن پوست و سطوح مناسب است، اما مصرف خوراکی آن هرگز سفارش نمی‌شود، تصریح کرد: مصرف خوراکی انواع الکل و مواد الکلی بسیارآسیب‌زا  بوده و نه تنها کمک به امر پیشگیری و درمان کرونا نمی‌کند، بلکه موجب ازکارافتادگی و یا فوت فرد مصرف‌کننده می‌شود؛ همچنین میزان مصرف الکل هم باید اندازه استاندارد باشد و افراد در مصرف محلول‌های ضدعفونی‌کننده دست و سطوح باز و بسته زیاده‌روی نکنند.

مدیر گروه پوست دانشگاه علوم پزشکی مشهد تاکید کرد: افرادی که مشکلات تنفسی یا آلرژی دارند هرگز از الکل و مایع سفید کننده استفاده نکنند و به جای آن از دستکش استفاده کنند، هرچند که معتقدیم بهترین راه در جهت حفظ ایمنی و عدم ابتلا شست‌وشوی مکرر دست‌ها با آب و صابون و عدم خروج از منزل در موارد غیرضروری است.

دکتر ملکی با تأکید بر اینکه بهترین کار در مسیر ریشه‌کنی ویروس کرونا در کاهش رفت و آمد‌ها بوده است، اظهار کرد: مردم باید ضمن عدم ترس از کرونا، بهترین کار را در مسیر ایمنی خود و عدم ابتلا به کووید ۱۹ انجام دهند، چیزی که متأسفانه دیده نمی‌شود و همین شلوغی‌ها و ترافیک‌ها موجب افزایش ارتباطات فیزیکی و رشد آمار مبتلایان به کرونا می‌شود.

انتهای پیام//ف. ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار