استاندار کرمانشاه با قابل قبول دانستن تلاش مجموعه مدیران استان در سال گذشته برای ایجاد اشتغال، از آنان خواست امسال هم با تلاشی بیشتر برای ایجاد اشتغال تلاش کنند.

به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،هوشنگ بازوند، استاندار کرمانشاه گفت : سال گذشته توانستیم هدف گذاری سه درصدی برای کاهش نرخ بیکاری استان را محقق کنیم که کاری بزرگ بود و باید از تلاش همه مدیران استان، مدیران بانکها، کارآفرینان و تولیدکنندگان که موجب تحقق این موضوع شدند، تقدیر کرد.

او با اعلام اینکه طبق سند اشتغال استان برای امسال کاهش ۲.۵ درصدی نرخ بیکاری هدف گذاری شده، گفت : با این حیث از مدیران استان انتظار داریم همچنان کاهش سه درصدی نرخ بیکاری را در برنامه هایشان لحاظ کنند، اگر چه شرایط امسال خصوصا با شیوع بیماری کرونا سخت‌تر شده است.

او با بیان اینکه برای کاهش نرخ بیکاری و تحقق هدف گذاری انجام شده باید دنبال جذب منابع برای استان باشیم، بر لزوم تدوین سند سرمایه گذاری استان تاکید کرد.

استاندار کرمانشاه از شروع اجرای پتروشیمی اسلام آبادغرب با سرمایه گذاری ۶۷۰۰ میلیارد تومانی دولت در آینده نزدیک خبر داد.

او افزود: تفاهم نامه‌های اجرای این طرح بزرگ اقتصادی در حال انعقاد است و در آینده نزدیک اجرای آن آغاز می‌شود.

بازوند به سفر اواخر سال گذشته تعدادی از مدیران عامل بانک‌های کشور به استان هم اشاره کرد و گفت: در این سفر مدیران عامل بانک‌ها متعهد شدند ۳۶۰۰ میلیارد تومان منابع مالی برای طرح‌های استان تامین کنند که باید با جدیت پیگیر آن باشیم.

او با بیان اینکه شیوع کرونا علاوه بر خسارات جانی، خسارات مالی و اقتصادی زیادی داشته، افزود: بخش‌های زیادی از این بیماری تاثیر پذیرفته اند که از مهترین این بخش‌ها حوزه گردشگری است و باید برای جبران این خسارات برنامه داشته باشیم.

بازوند افزود: به واقع باید بگونه‌ای برنامه ریزی کنیم که شیوع کرونا سرعت توسعه اقتصادی استان را کاهش ندهد.

استاندار کرمانشاه گفت: باید ستادی در استان تشکیل دهیم که چاش‌های ایجاد شده بر اثر شیوع کرونا در بخش‌های مختلف را شناسایی و خسارات وارده بر این بخش‌ها را بررسی کند تا بتوانیم راهکار‌هایی برای جبران این خسارات پیدا کنیم.

او با اشاره به نامگذارس امسال به نام سال رونق تولید، گفت: جهش تولید باید به یک فرهنگ عمومی در جامعه تبدیل شود و همه از مسئولین دولتی گرفته تا فعالین بخش خصوصی بدنبال تحقق آن باشیم.

بازوند افزود: جهش تولید مستلزم ابزار‌هایی است که باید آن‌ها را فراهم کنیم.

او با بیان اینکه امسال برنامه ریزی خوبی روی حوزه مسکن داریم، گفت: فعال شدن این بخش هم در ایجاد اشتغال و هم رونق تولید بسیار تاثیرگذار است .

 

 

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.