سرپرست پایگاه میراث جهانی بقعه شیخ صفیالدین اردبیلی گفت: براساس هدفگذاری‌های انجام شده امسال سه موزه جدید در اردبیل راه اندازی خواهد شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، مهدی حیدری وند، سرپرست پایگاه میراث جهانی بقعه شیخ صفی الدین اردبیلی گفت: در راستای توسعه برنامه‌ها در مجموعه جهانی شیخ صفی‌الدین اردبیلی در سال ۹۹ برنامه‌ریزی‌های اساسی انجام شده که در راستای تحقق این برنامه‌ها اقدامات لازم انجام می‌شود.

او ایجاد موزه‌های جدید را از برنامه‌های پ‍یش رو عنوان کرد و افزود: امسال سه ساختمان قبلی یگان حفاظت تخلیه و برای احداث موزه نظیر موزه سکه و موزه عکس‌های قدیمی از مجموعه جهانی شیخ صفی‌الدین تجهیز خواهد شد.

سر‍پرست پایگاه میراث جهانی بقعه شیخ صفی‌الدین اردبیلی از تداوم عملیات مرمت اضطراری در بخش‌های مختلف مجموعه خبر داد و گفت: در حال حاضر 95 درصد صحن قزلباش‌ها تکمیل شده و به زودی شاهد اتمام آن خواهیم بود.

حیدری وند بیان کرد: با توجه به اینکه این صحنه دید کامل به گنبد الله الله دارد به عنوان مکانی مناسب برای اجرای برنامه‌های صدا و سیما به شمار می‌رود.

او از تجهیز مدرسه پورسینا به عنوان موزه صفویه‌شناسی خبر داد و افزود: در حال حاضر عملیات مرمت این مکان 60 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و پس از تکمیل به عنوان موزه صفویه‌شناسی تجهیز می‌شود.

سر‍پرست پایگاه میراث جهانی بقعه شیخ صفی‌الدین اردبیلی در مورد ساماندهی شهیدگاه تصریح کرد: طرح ساماندهی شهیدگاه در حال حاضر در دست تهیه بوده که پس از تکمیل وارد فاز عملیاتی خواهد شد.

حیدری وند تکمیل میدان عالی‌قاپو، تملک بانک ملی و احیای کوچه گازران را از دیگر برنامه‌های سال ۹۹ عنوان کرد.

انتهای پیام/ع

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.