سخنگوی دولت فرانسه از تصمیم اخیر ترامپ در خصوص توقف کمک‌های مالی به سازمان جهانی بهداشت ابراز تأسف کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، در پی تصمیم اخیر رئیس جمهور آمریکا برای تعلیق کمک‌های های مالی به سازمان جهانی بهداشت، سخنگوی دولت فرانسه از این تصمیم ابراز تأسف کرد.

«سیبث اندیای» (Sibeth Ndiaye) سخنگوی دولت فرانسه امروز چهارشنبه گفت: فرانسه از تصمیم رئیس جمهور آمریکا برای تعلیق کمک‌ها به سازمان جهانی بهداشت ابراز تأسف می‌کند.

وی این سخنان را پس از نشست هیئت دولت فرانسه که در آن در زمینه اختصاص ۱۱۰ میلیارد یورو برای حمایت از اقتصاد در میان بحران کرونا ویروس تشکیل شده بود، بیان کرد.

تصمیم ترامپ برای تعلیق کمک‌ها به سازمان جهانی بهداشت سبب شد تا واکنش‌ها و انتقادات رهبران جهان را برانگیزد. وزارت خارجه روسیه نیز از تصمیم ترامپ در خصوص تعلیق کمک‌ها به سازمان جهانی بهداشت انتقاد کرد.

همچنین آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل در بیانیه‌ای تصریح کرد: اکنون زمان کاهش منابع فعالیت‌های سازمان جهانی بهداشت یا هر سازمان بشردوستانه درگیر در زمینه مقابله با شیوع ویروس کرونا نیست.

دبیرکل سازمان ملل تصریح کرد: اکنون زمان اتحاد و همکاری جامعه بین‌المللی برای همبستگی به منظور متوقف کردن این ویروس و پیامد‌های ویرانگر آن است.
شایان ذکر است دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در حالی این اقدام را انجام داده که خود در آمریکا از سوی رسانه‌های کشورش متهم است که بسیار دیر برای مبارزه با شیوع ویروس کرونا دست به کار شده است.

دونالد ترامپ از هفته گذشته ضمن انتقاد از نقش سازمان جهانی بهداشت در جریان مقابله با ویروس کرونا گفته بود که نقش این نهاد مورد بررسی قرار خواهد گرفت و در خصوص تعلیق کمک مالی آمریکا به این نهاد تصمیم‌گیری خواهد شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار