دبیر کل سازمان جهانی بهداشت در کنفرانسی خبری بار دیگر از اقدام دونالد ترامپ مبنی بر قطع بودجه این نهاد بین‌المللی ابراز تاسف کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، «تدروس آدهانوم»، دبیر کل سازمان جهانی بهداشت در کنفرانس خبری روز چهارشنبه خود از اقدام «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا مبنی بر قطع بودجه این نهاد بین‌المللی ابراز تاسف کرد.

آدهانوم در این نشست خبری گفت: برای تصمیم آمریکا در مورد توقف کمک‌های مالی خود به سازمان جهانی بهداشت متاسفیم.

دبیر کل سازمان جهانی بهداشت تاکید کرد: ما به انجام وظیفه خود ادامه می‌دهیم، اما این تصمیم واشنگتن بر فعالیت ما تاثیر می‌گذارد

او ضمن بیان این مطلب که همکاری بین‌المللی، اصلی مهم برای شکست ویروس کروناست، افزود: اکنون زمان آن رسیده تا در تلاش‌های مربوط به مبارزه با ویروس کرونا متحد شویم.

دبیر کل سازمان جهانی بهداشت در ادامه به اقدامات انجام شده در مبارزه با ویروس کرونا اشاره کرده و گفت: تا این لحظه ۳ واکسن برای کرونا وارد مرحله آزمایش‌های بالینی شده و  بر روی ۷۰ واکسن همچنان کار می‌شود.

بیشتر بخوانید:

البرادعی: باید به دنیا نشان دهیم سلامت جهان در گرو سیاست‌های احمقانه دولت آمریکا نیست

او تاکید کرد: پیامد‌های توقف کمک‌های مالی آمریکا را بررسی می‌کنیم و برای پرکردن خلا پیش آمده ناشی از آن تلاش خواهیم کرد.

آدهانوم پیش از این نیز در واکنش به اقدام رئیس جمهور آمریکا مبنی بر لغو بودجه سازمان جهانی بهداشت گفته بود: ”فرصتی برای از دست دادن نداریم‎‎؛ تنها دغدغه سازمان جهانی بهداشت، نجات جان انسانهاست“.

دیروز دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا تهدید‌های خود علیه سازمان جهانی بهداشت را عملی کرد و کمک مالی کشورش در کمک به این سازمان را به حال تعلیق درآورد.

او در توجیه این اقدام خود گفته است که سازمان جهانی بهداشت در انجام وظایفش در قبال همه‌گیری کرونا موفق نبوده و باید پاسخگو باشد.

رئیس‌جمهور آمریکا این نهاد بین‌المللی را متهم کرد که درباره شیوع کووید ۱۹ پنهان‌کاری کرده است. او پیش از این نیز سازمان جهانی بهداشت را به جانبداری از چین متهم کرده بود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار