کشف ۴۰۰ کیلو گرم انواع موادمخدر در استان همدان

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر استان همدان از کشف ۴۰۰ کیلو گرم انواع موادمخدر در استان خبر داد.

کشف  ۴۰۰ کیلو گرم انواع موادمخدر در استان همدانیزدان آزرمی، دبیر شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر استان همدان در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان،  با بیان اینکه فعالیت ستاد مبارزه با موادمخدر در ایام کرونا تعطیل نبوده وگسترده‌تر شده است، گفت: موضوع معتادان و درمان آن‌ها فقط یک بخش از فعالیت‌های حوزه مبارزه با مواد مخدر است بطوریکه در روز های گذشته از سال ۹۹   حدود  ۴۰۰ کیلوگرم انواع موادمخدر از سوداگران مرگ در استان کشف شده و این  نشان دهنده فعالیت مستمر نهاد‌های مربوطه است.

او گفت: پلیس و دستگاه‌های اطلاعاتی در متن مبارزه با قاچاقچیان هستند و با ازخودگذشتگی سوداگران مرگ را زمین گیر می‌کنند.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر استان همدان گفت: دستورالعمل جدید چگونگی نحوه اداره مراکز ترک اعتیاد (کمپ‌های ماده۱۵) به زودی ابلاغ خواهد شد.

آزرمی با اشاره به اینکه جلسات این مهم بطور مستمر در سطح کشور و با حضور کارشناسان بویژه مسئولان بهداشتی و درمانی انجام می شود، گفت: مصوبات آن بزودی اعلام و عملیاتی خواهد شد.

او با اشاره به شیوع ویروس کرونا در کشور بیان کرد: در شرایط موجود و پس از شیوع ویروس کرونا و در پی آن تعطیلی مراکز ترک اعتیاد وظیفه خانواده‌های معتادان سنگین‌تر شده است.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر استان همدان گفت:  دبیرخانه مبارزه با مواد مخدر استان نیز پیگیری‌های مستمری در این زمینه در ابعاد مختلف داشته است.

آزرمی در خصوص رسیدگی به وضعیت معتادان نیز گفت: تا پیش از شیوع کرونا خدمات گوناگونی به معتادان با مدیریت دانشگاه علوم پزشکی و بهزیستی از طریق مراکز mmt و DIC ارائه می شد که در ایام کرونا نیز این خدمات که بیشتر خدمات بهداشتی ،داروئی و حمایتی بوده با روش جدید ادامه داشته است.

او با بیان اینکه به علت شرایط موجود در پروتکل جدید اصلاحاتی اِعمال می شود، گفت: در این رابطه نظیر سایر بخش‌ها تابع مصوبات ستاد ملی مدیریت و مقابله با کرونا که مصوبات آن لازم الاجراست هستیم.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر استان همدان گفت: شیوع کرونا منجر به عدم جذب مددجو در کمپ‌های ترک اعتیاد شده است.

آزرمی در ادامه افزود: در همین روزها کارشناسان ما  با همکاری فرمانداران  ، اداره کل بهزیستی و مراکز بهداشت از تمامی کمپ‌ها در استان بازرسی انجام دادند و گزارش ها  از رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در آن‌ها و گندزدایی و ضد عفونی مستمر در این مراکز حکایت دارد.

انتهای پیام/د.ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.