مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی از آغاز توسعه ۳۵ هکتاری سطح زیر کشت محصولات گلخانه‌ای استان خبر داد.

گام بزرگ استان مرکزی برای جهش تولید در کشاورزیبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک،زارعی مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی از آغاز توسعه ۳۵ هکتاری سطح زیر کشت محصولات گلخانه‌ای امسال در این استان خبر داد و گفت: تحقق این برنامه‌ها گام مهمی در راستای جهش تولید عرصه کشاورزی است.

زارعی افزود: توسعه ۳۵ هکتاری سطح زیر کشت محصولات گلخانه‌ای استان مرکزی علاوه بر تولید ۳۰۰ تن محصولات سبزی و صیفی و ۸۰۰ هزار گل شاخه بریده در هر واحد سطح، ۱۲ فرصت شغلی پایدار هم برای هر هکتار از این اراضی ایجاد می‌کند.

او اضافه کرد: سال گذشته هم توسعه ۲۰ هکتاری سطح زیر کشت محصولات گلخانه‌ای استان مرکزی هدفگذاری شد، اما با اقدامات انجام شده ۴۳ هکتار به سطح زیرکشت گلخانه‌های استان افزوده شد که ۲۵ هکتار در حوزه محصولات سبزی و صیفی و ۱۸ هکتار تولید گل و گیاهان زینتی بود.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی بیان کرد: کشت گلخانه‌ای علاوه بر کاهش ۱۰ برابری مصرف آب، افزایش محصول را در قیاس با کشت باز رقم می‌زند و این روش برای بهره‌برداران به صرفه است.

۴۷۰ هکتار از سطح زیر کشت گلخانه‌های استان مرکزی به کشت محصولات گل و گیاهان زینتی و ۱۶۷ هکتار زیر کشت محصولات سبزی و صیفی قرار دارد و ۴۱ هزار تن محصولات سبزی و صیفی و ۲۵۰ میلیون گل شاخه بریده سالانه در این گلخانه‌ها تولید می‌شود.

هزار و ۷۰۰ فرصت شغلی در گلخانه‌های تولید محصولات سبزی و صیفی و پنج هزار و ۶۰۰ شغل در گلخانه‌های تولید گل و گیاهان زینتی در استان مرکزی ایجاد شده است.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.