مسئول نمایندگی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان بیله سوار گفت: برنامه ریزی شده تا کارگاه آموزشی تراش سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی در شهرستان بیله سوار راه اندازی شود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، فرنام حامد، مسئول نمایندگی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان بیله سوار گفت: امسال در بخش گردشگری، میراث فرهنگی و صنایع دستی برنامه‌های این اداره تهیه و تنظیم شده و تلاش می‌کنیم هدفگذاری‌ها به طور کامل محقق شود.

او با اشاره به نبود دفتر خدمات مسافرتی در سطح شهرستان بیله‌سوار افزود: برای نخستین بار امسال دو دفتر خدمات مسافرتی با اخذ مجوز‌های لازم در شهرستان راه اندازی می‌شود.

مسئول نمایندگی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان بیله‌سوار بیان کرد: از این دفاتر یک مورد تکمیل شده و آماده تجهیز و افتتاح است و دیگری در مرحله تکمیل بوده که تا چند ماه آینده شاهد اتمام عملیات اجرایی و راه‌اندازی آن خواهیم بود.

حامد با اشاره به برنامه‌های حوزه صنایع دستی تصریح کرد: برنامه ریزی شده تا کارگاه آموزشی تراش سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی در بیله سوار راه اندازی شده و برای نخستین بار آموزش‌ها در این حوزه آغاز شود.

او از راه اندازی سه مورد سرویس بهداشتی و نمازخانه بین راهی خبر داد و گفت: دو مورد از این سرویس‌ها از سال گذشته نیمه تمام بوده که به همراه یک مورد جدید با اعتبار یک میلیارد و ۵۰ میلیون تومان امسال به بهره برداری می‌رسد.

مسئول نمایندگی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان بیله‌سوار با بیان اینکه اعتبار احداث این سرویس‌های بهداشتی از سازمان جهانگردی و تامین شده است، تصریح کرد: در زمینه تامین انشعابات نیز مکاتبات لازم انجام شده و به زودی محقق خواهد شد.

حامد از برنامه ریزی برای احداث مجتمع گردشگری در روستای آقاکندی بیله سوار خبر داد و افزود: در راستای خریداری زمین مورد نیاز مکاتبات و رایزنی‌های لازم با منابع طبیعی انجام شده و در صورت تامین زمین عملیات اجرایی آن آغاز خواهد شد.

او با اشاره به پیشرفت فیزیکی ۸۰ درصدی مجتمع خدماتی رفاهی بین راهی بالهارود در بیله سوار اظهار کرد: این مجتمع که توسط بخش خصوصی اجرا می‌شود در آینده نزدیک به بهره برداری می‌رسد.

مسئول نمایندگی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان بیله‌سوار با اشاره به پروژه‌های عمرانی حوزه میراث فرهنگی گفت: در صورت تامین اعتبارات مورد نیاز می‌توانیم شاهد تداوم عملیات اجرایی این پروژه‌ها وافزایش پیشرفت فیزیکی این طرح‌ها باشیم.

حامد تکمیل مزار شهدای سوم شهریور را از برنامه‌های اولویت دار امسال دانست و تصریح کرد: در صورت تامین اعتبار در این زمینه اقدامات لازم انجام خواهد شد.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.