مدیر سازمان حمل و نقل شهرداری تربت حیدریه گفت: به زودی طرح هوشمند سازی پرداخت الکترونیکی کرایه در ناوگان تاکسیرانی تربت حیدریه اجرا خواهد شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، از نخستین روز اجرای طرح افزایش نرخ ناوگان حمل و نقل عمومی تربت حیدریه رانندگان تاکسی با چالش قدیمی و دردسر ساز پول خُرد مواجه شدند و مردم هم از اینکه باید همیشه همراهشان پول خُرد داشته باشند گلایه دارند.

اغلب مسیر‌ها که به نرخ ۱۳۰۰، ۱۷۰۰، ۲۲۰۰ و یا کمتر و بیشتر ختم می‌شود راننده تاکسی و یا شهروند دغدغه دارد که چگونه باید کرایه خود را حساب کند که علی رغم اینکه موجبات دلخوری فراهم نشود، مهمتر از همه راننده و شهروند مدیون یکدیگر نباشند.

به گفته یکی از رانندگان هر چند این مبالغ خُرد در روز که بین شهروند و یا راننده تاکسی تبادل می‌شود و یا از هم می‌گذرند تاثیری در روند زندگی ندارد، اما خواهی نخواهی به لحاظ شرعی رانندگان و شهروندان هر روز مدیون هم می‌شوند.

طرح «QR پرداخت آنلاین» بزودی در ناوگان تاکسیرانی اجرایی خواهد شد

محسن قندهاری مدیر سازمان حمل و نقل شهرداری تربت حیدریه در پاسخ به چالش پول خُرد ناوگان تاکسیرانی گفت: به زودی طرح هوشمند سازی پرداخت الکترونیکی کرایه در ناوگان تاکسیرانی تربت حیدریه اجرا خواهد شد.

او افزود: پیش از این خبری مبنی بر اجرای طرح پرداخت الکترونیکی کرایه تاکسی‌ها عنوان شد که پس از پیگیری انجام شده و فراخوان از شرکت‌های واجدالشرایط، متاسفانه بعلت راضی نبودن از نحوه اجرای آن در شهر‌های پایلوت و از طرفی همزمان شدن با تحریم ها و افزایش بیش از حد قیمت دستگاه موضوع مذکور منتفی شد.

مدیر سازمان حمل و نقل شهرداری تربت حیدریه ادامه داد: با توجه به پیگیری‌های انجام شده از سازمان ارتباطات و فناوری شهرداری مشهد در خصوص پروژه در دست اقدام استفاده از "طرح QR برای پرداخت کرایه بصورت آنلاین" (مانند سیستم پرداخت آنلاین اسنپ) و رضایت نسبی تاکسیرانان و مسافرین از این طرح پس از عبور از وضعیت خط قرمز بیماری کرونا ویروس زمینه حضور از شرکت‌های مدنظر پیگیری و اقدام می‌شود.

قندهاری بیان کرد:در فاز اول اجرای این طرح ۱۰۰ دستگاه تاکسی بی سیم (۱۳۳) به پرداخت الکترونیکی مجهز خواهند شد.

انتهای پیام//ا. غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.