چهار پروژه آب و برق رسانی باحضور رئیس جمهور به ارزش ۲۸۰۰ میلیارد تومان افتتاح شد.

به گزارش  خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،گام نخست پویش هر هفته الف به ایران در سال ۹۹ در استان تهران برداشته شد و چهار پروژه آب و برق رسانی باحضور رئیس جمهور به ارزش ۲۸۰۰ میلیارد تومان افتتاح شد.

فاز دوم تصفیه خانه فاضلاب اسلامشهر، فاز اول تصفیه خانه فاضلاب ملارد، تصفیه خانه مسکن مهر صفادشت و بخش بخار نیروگاه سیکل ترکیبی پرند چهار پروژه افتتاح شده امروز است.

نیروگاه سیکل ترکیبی مهم‌ترین پروژه تخصصی و پیچیده بوده که به دست متخصصان داخلی ساخته شده است

واحد سه بخار این نیروگاه به مدت سه سال ساخته شده و این امکان را فراهم کرده که بدون مصرف سوخت اضافی و از انرژی حرارتی با راندمان ۵۳ درصدی واحد‌های گازی ۴۸۰ مگاوات برق تولید کند و توان تولید این نیروگاه را به هزارو پانصد مگاوات افزایش دهد.

این نیروگاه با صرفه‌جویی سالیانه ۸۵۵ میلیون لیتر سوخت مایع و جلوگیری از تولید نزدیک به ۴/۲ میلیون تن گاز گلخانه‌ای CO۲ و بهینه‌سازی مصرف آب در بلوک نیرو و کاهش مصرف تا ۴۰ درصد یک نیروگاه دوستدار محیط زیست شناخته می شود.

تولید و ساخت کلیه تجهیزات اصلی نیروگاه و به‌کارگیری سیستم کنترل مرکزی با نام MAPCS و سیستم تحریک بومی با نام MAPEX به دست متخصصان داخلی و با هزینه یک سوم نمونه خارجی ساخته شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار