رئیس کمیسیون صنایع اتاق بازرگانی گفت:صنوفی که در سامانه وزارت بهداشت ثبت نام نکنند،در صورت شروع فعالیت جریمه می شوند.

اعمال جریمه برای صنوف که در سامانه وزارت بهداشت ثبت نام نکردندابوالفضل روغنی گلپایگانی رئیس کمیسیون صنایع اتاق بازرگانی ایران در گفت و گو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: طبق مصوبه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تنها اصنافی در روز شنبه اجازه بازگشایی دارند که در سامانه وزارت بهداشت ثبت نام کرده باشند، در غیر این صورت اجازه بازگشایی ندارند.

او بیان کرد: بازگشایی بدون ثبت نام در سامانه وزارت بهداشت مشمول جریمه خواهد بود و تخلف محسوب می شود، بنابراین صنوف  کم خطری که از سامانه وزارت بهداشت کد دریافت کرده اند می توانند از روز شنبه فعالیت داشته باشند.

رئیس کمیسیون صنایع اتاق بازرگانی با بیان اینکه در سامانه وزارت بهداشت ، آموزش هایی به افراد داده می شود، گفت: فاصله گذاری اجتماعی و هوشمند به افراد در سامانه وزارت بهداشت،  آموزش داده می شود و بسته ای برای این افراد در نظر گرفته شده است.


بیشتر بخوانید: پاساژ‌های تهران شنبه باز نمی‌شوند/ تعیین پروتکل های بهداشتی خاص برای ادامه فعالیت پاساژ‌ها


روغنی گلپایگانی تشریح کرد: تمام واحد‌های تولیدی کم خطر در بخش‌های مختلف صنعت در راستای تحقق شعار جهش تولید در سال ۹۹ با رعایت دقیق و کامل دستور العمل‌های بهداشتی می توانند از روز شنبه فعالیت کنند.

این مقام مسئول ادامه داد: در سامانه وزارت بهداشت آموزش هایی از قبیل تمیزکاری محل کار و فاصله گذاری فیزیکی خدمت دهنده و گیرنده  داده می شود که بر این اساس باید فاصله  یک تا ۲ متری رعایت شود. 

رئیس کمیسیون صنایع اتاق بازرگانی با تاکید بر اینکه صنوف باید تمام موارد گندزدایی را به دقت انجام دهند، گفت: اصناف از روز شنبه که فعالیت می کنند باید به رعایت تمام موارد بهداشتی توجه کنند که گند زدایی سطوح مشترک آلوده کننده یکی از مهم ترین کارهاست .

روغنی با بیان اینکه اجرای گام دوم فاصله گذاری اجتماعی در واقع آغاز بخشی از فعالیت‌های اقتصادی کشور است، گفت: این کار با تشدید نظارت ها اعمال می‌شود.

انتهای پیام/

برچسب ها: صنعت ، اخبار اقتصادی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار