مهم‌ترین حوادث امروز ۲۸ فروردین ماه سال ۹۹ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مهم‌ترین حوادث امروز پنج شنبه ۲۸ فروردین ماه سال ۹۹ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

پلمب ۲۸۴ واحد صنفی متخلف در مرودشت

فرمانده انتظامی مرودشت از پلمب ۲۸۴ واحد صنفی متخلف برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ اسماعیل زراعتیان فرمانده انتظامی مرودشت اظهار کرد: به منظور اجرای طرح مشترک اداره نظارت بر اماکن عمومی و کارشناسان اتاق اصناف و مرکز بهداشت شهرستان مرودشت به منظور پیشگیری از شیوع و گسترش ویروس کرونا، از تعدادی واحد صنفی به صورت محسوس و نامحسوس بازدید شد.

این مقام انتظامی ادامه داد: در اجرای این طرح ۲۸۴ واحد صنفی به علت رعایت نکردن موارد بهداشتی و قوانین و مقررات و ضوابط اماکن عمومی و صنفی با دستور مقام قضائی پلمب شدند.

او با اشاره به اینکه هدف از اجرای این طرح‌ها رعایت قانون و جلوگیری از شیوع ویروس کرونا در جامعه است، افزود: پلیس همواره تلاش می‌کند تا با برقراری امنیت مطلوب در جامعه همگام با رزمندگان خط مقدم سلامت، به منظور پیشگیری از آلوده شدن شهروندان به ویروس کرونا اقدام کند.

کشف کالای قاچاق میلیاردی در لارستان

فرمانده انتظامی لارستان از توقیف یک سمند و کشف محموله قاچاق به ارزش یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال خبر داد.

سرهنگ داوود امجدی فرمانده انتظامی لارستان بیان کرد: مأموران پاسگاه انتظامی چهاربرکه این شهرستان هنگام کنترل خودرو‌های عبوری، به یک دستگاه سواری سمند مظنون و آن را متوقف کردند.

او ادامه داد: در بازرسی از این خودرو ۳ دستگاه لب تاپ، ۲ دستگاه تبلت، ۳۰ دستگاه هنذفری، ۳ دستگاه گیتار و ۸۰ جفت کفش قاچاق و فاقد مدارک قانونی کشف شد.

فرمانده انتظامی شهرستان لارستان با بیان اینکه ارزش ریالی محموله قاچاق کشف شده، برابر نظر کارشناسان یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال برآورد شده است، تصریح کرد: در این خصوص یک متهم دستگیر و با تشکیل پرونده تحویل مرجع قضایی شد.

خودروی سواری طعمه آتش شد

آتش سوزی یک دستگاه خودروی دوو با تلاش آتش نشانان مهار و خاموش شد.

عدلو مسئول روابط  عمومی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز اظهار کرد: ساعت ۱۷ و ۱۸ دقیقه بعد از ظهر امروز در پی تماس خودرو‌های عبوری با سامانه ۱۲۵ مبنی بر آتش سوزی یک دستگاه خودروی سواری، ستاد فرماندهی سازمان آتش نشانی شیراز نیرو‌های عملیات ایستگاه ۹ و ۱۲ را به خیابان شاهیجان، اعزام کرد.

او ادامه داد: با توجه به مشاهدات آتش نشانان اعزامی، در محل حادثه یک دستگاه خودروی سواری دوو از قسمت موتور طعمه شعله‌های آتش شده و دود و شعله از آن به بیرون زبانه می‌کشید.

عدلو بیان کرد: آتش نشانان با رعایت کامل موارد ایمنی و با قطع برق خودرو مهار شعله‌های سرکش آتش را آغاز کرده و با خاموش کردن کامل آتش سوزی، از سرایت بیشتر آن به قسمت‌های دیگر این وسیله نقلیه جلوگیری کردند.

او افزود: نیرو‌های عملیات با مهار کامل شعله‌های آتش و لکه گیری و ایمن سازی محل حادثه، خودرو را تحویل مالک داده و پایان ماموریت خود را اعلام کردند.

راز ۲۴ فقره سرقت بر ملا شد

فرمانده انتظامی داراب از دستگیری ۳ سارق و کشف ۲۴ فقره سرقت در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ علیرضا نوشاد فرمانده انتظامی داراب اظهار کرد: در پی وقوع چند فقره سرقت در این شهرستان، موضوع شناسایی و دستگیری سارقان به صورت ویژه در دستور کار مأموران انتظامی این شهرستان قرار گرفت.

او افزود: ماموران انتظامی با گشت زنی‌های هدفمند در سطح حوزه استحفاظی و بهره گیری از شیوه‌های پلیسی در ۴۸ ساعت گذشته، ۳ سارق را شناسایی و طی عملیات‌های جداگانه آن‌ها را دستگیر کردند.

سرهنگ نوشاد افزود: متهمان در تحقیقات علمی و فنی پلیس، به ۲۴ فقره سرقت داخل خودرو و اماکن خصوصی اعتراف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان داراب اضافه کرد: همکاری و مشارکت شهروندان نقش مهمی در پیشگیری از سرقت دارد و ضروری است شهروندان در صورت مشاهده و برخورد با هرگونه موارد مشکوک، مراتب را در اسرع وقت از طریق تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند تا در کمترین زمان ممکن نسبت به شناسایی و دستگیری مجرمان اقدام شود.

پراید حامل تریاک به مقصد نرسید

فرمانده انتظامی شهرستان فسا از کشف ۴۳ کیلوگرم تریاک که در خودرو پراید جاسازی شده بود، خبر داد.

سرهنگ فرج رستمی فرمانده انتظامی شهرستان فسا گفت: ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر هنگام کنترل محور‌های مواصلاتی به یک خودرو پراید مشکوک و آن را متوقف کردند.

او افزود: در بازرسی از این خودرو مقدار ۴۳ کیلوگرم مواد مخدر از نوع تریاک که به صورت ماهرانه‌ای جاسازی شده بود، کشف و ۲ متهم دستگیر شدند.

این مقام انتظامی با اشاره به توقیف خودرو حامل مواد مخدر در پارکینگ، از همکاری و تعامل شهروندان با نیروی انتظامی برای برخورد با قاچاقچیان مواد مخدر تقدیر و تشکر کرد.

احتکارکننده مواد ضد عفونی دستگیر شد

فرمانده انتظامی ممسنی از دستگیری احتکارکننده مواد ضد عفونی کننده خبر داد.

سرهنگ محمد هاشم قسام فرمانده انتظامی ممسنی اظهار کرد: ماموران پلیس امنیت عمومی این فرماندهی از وجود مقادیری مواد ضد عفونی کننده احتکار شده در یک واحد صنفی مطلع و موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

او افزود: ماموران این فرماندهی پس از هماهنگی قضایی به محل مورد نظر اعزام و در بازرسی از آن مغازه، موفق شدند تعداد ۲۲۰ عدد محلول و ژل ضد عفونی کننده و ۶۰ عدد ماسک پارچه‌ای غیر بهداشتی که احتکار شده بود، کشف کنند.

سرهنگ قسام با بیان اینکه در این خصوص یک متهم دستگیر شد، گفت: در این خصوص پرونده تشکیل و به همراه متهم برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضایی ارسال شد.

بازداشت بیش از ۳۰ سارق و خرده فروش مواد مخدر

فرمانده انتظامی اقلید از بازداشت بیش از ۳۰ سارق و خرده فروش مواد مخدر در اقلید خبر داد.

سرهنگ مرادصارمی فرمانده انتظامی اقلید اظهار کرد: به منظور طرح ارتقاء امنیت اجتماعی و با هدف توسعه احساس امنیت، طرح ارتقاء امنیت اجتماعی با بهره گیری حداکثری از توان انتظامی و عملیاتی ماموران این شهرستان با قدرت و جدیت اجرا شد.

او ادامه داد: در این رابطه ماموران موفق شدند ضمن دستگیری ۶ خرده فروش مواد مخدر، ۴ کیلو و ۴۰۰ گرم انواع موادمخدر کشف کنند.

فرمانده انتظامی شهرستان اقلید افزود: دستگیری ۳۳ سارق و کشف ۳۵ فقره سرقت و همچنین توقیف ۲۰ دستگاه خودرو و موتورسیکلت متخلف از دیگر نتایج اجرای این طرح بود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.